וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במתיחות: מצרים לא מכניסה בכירי חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.10.2009 / 9:50

על פי דיווח "א-שרק אל-אווסט", מצרים כה זועמת על חמאס עד כדי כך שהיא מסרבת להכניס את אנשי הארגון אלא אם כן הם באים במטרה לחתום על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני

המתיחות בין חמאס למצרים הגיעה לשיא חדש: מקור פלסטיני המוגדר "מהימן" מסר (שישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי מצרים כה זועמת על חמאס עד כדי כך שהיא מסרבת להכניס את אנשי הארגון אלא אם כן הם באים במטרה לחתום על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני, שגובש על ידי מצרים ונחתם כבר על ידי פתח.

המקור סיפר לעיתון כי בימים האחרונים דחתה מצרים בקשה של בכירי חמאס להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן במטרה לדון בהסתייגויות של הארגון מהצעת הפיוס המצרית. "התגובה המצרית הייתה תקיפה ונחרצת: ראשית על חמאס לחתום על ההסכם ולאחר מכן לדון בהסתייגויות".

למרות זאת, גורם בכיר בחמאס דיווח לעיתון כוויתי כי משלחת רמת-דרג של הארגון, הכוללת אישים מהשטחים ומחו"ל, צפויה לבקר בימים הקרובים בקהיר על מנת למצוא פתרונות לכל נקודות המחלוקת בהסכם הפיוס עם פתח. הגורם מסר כי בניגוד לדיווחים, היחסים בין מצרים לחמאס "טובים" וכי ארגונו מעוניין בפיוס.

במקביל אמר מזכיר הוועד הפועל של אש"ף יאסר עבד רבו כי לאור ההסתייגויות שהביע חמאס כלפי הצעת הפיוס המצרית, ניכר כי הארגון אינו מעוניין בהסכם אלא מעוניין ללכת "אל הלא נודע". בדברים שאמר לאחר פגישתו עם שגרירת ארה"ב לאו"ם סוזן רייס אמר עבד רבו כי הדרישות של חמאס עומדות בסתירה לחוק הפלסטיני: "אם נקבל אותן, המשמעות היא שלא נראה בימי חיינו בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully