וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בבריאות: טיפות חלב, כיסאות גלגלים ובתי אבות

מוטי גל

23.12.2001 / 21:44

משרד האוצר מתכנן לקצץ 22 מיליון שקל בתקציב הבריאות; המשמעות: פגיעה בשירות הפסיכיאטרי, קיצוץ בהצטיידות לשעת חירום ובמד"א; שר הבריאות: מאחורי כל שקל יש ילדים נכים

הקיצוץ הצפוי בתקציב משרד הבריאות בשנת 2002, יעמוד על 22 מיליון שקל, שהם שלושה אחוזים מתקציב המשרד, ללא תקציב בתי החולים הממשלתיים וקופות החולים איתם כבר נחתם הסכם. כך מסר הערב משרד הבריאות. שישה מיליון שקל יורדו מהתקציב לפיתוח התשתיות שאר הקיצוץ יבוא מתקציב בריאות הציבור, השירות הפסיכיטארי והשירות הגריאטרי, ההצטיידות לשעת חירום, מד"א ותקציב לרכישת כסאות גלגלים לנכים.

עידו הדרי, דובר משרד הבריאות, מסר הערב לוואלה! חדשות, כי משרד האוצר חתם כבר על הסכם עם בתי החולים וקופות החולים וגופים אלה ניצלו מחרב הקיצוצים.

תחום הרפואה המונעת יהיה, כפי הנראה, בין העיקריים שייפגע. אם ימומש הקיצוץ הצפוי, יצומצמו שירותי בריאות הציבור, רופאים מחוזיים, לשכות בריאות. תחנות טיפות חלב עשויות להיסגר ובאחרות ייערכו קיצוצים בצוות הרפואי. מערך החיסונים לתינוק ולילד עשוי להיפגע מהקיצוץ. "רפואה מונעת היא השקעה עכשיו, שבתוך שנים תחסוך מאות חולים ועשרות מיליוני שקלים לאוצר המדינה", אמר היום שר הבריאות, ניסים דהן, בישיבת הממשלה.

קיצוץ נוסף של 600 אלף ש"ח ייפגע באוכלוסיית הנכים, שתקציבם השנתי עומד על 22 מיליון ש"ח. נכים הזכאים לכסא גלגלים, לא יזכו לסיוע במימון כיסא חדש. אלו שצפויים להיפגע במיוחד הם ילדים אשר בגרו, וזקוקים לכיסא גלגלים גדול. גם נכים קשים הזכאים לכיסא גלגלים ממונע, צפויים להיפגע ולהמשיך להשתמש בכיסא הגלגלים הישן.

במשרד צופים כי עשרות קשישים הזכאים להשתתפות המדינה במימון אישפוזם בבית אבות, ייפגעו. "אנו עומדים כל שנה במינוס", אומר דובר המשרד, "כל שנה נוספים 700 קשישים לרשימת הכניסה לבתי אבות, בעוד שיש לנו תקציב רק ל-400. עם הקיצוץ הצפוי, קשישים רבים שבאמת זקוקים לעזרה סיעודית, יוותרו בלי בית אבות".

"הסברתי ואסביר לחברי הממשלה שמאחורי כל אחוז עומדים עשרות קשישים, ומאחורי כל שקל יש ילדים נכים", אמר הערב שר הבריאות, "קיצוץ במערכת הבריאות משמעותו פגיעה ישירה באזרחים הנזקקים ביותר לשירותי הבריאות". השר נועד עם שר האוצר וביקש ממנו לשקול בשנית את הקיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully