וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות סטודנטים הפגינו מול ביתו של שר האוצר

23.12.2001 / 19:38

מחו על החלטת הממשלה שלא להפחית את שכר הלימוד לאוניברסיטאות ובכך לחסוך 200 מיליון שקלים; יו"ר ועדת החינוך: ההחלטה - הפרת מוסכמות והבטחות; הסטודנטים: נצא לרחובות

עשרות סטודנטים הפגינו הערב מול ביתו של שר האוצר, סילבן שלום, ברמת גן. המפגינים מחן על החלטת הממשלה שלא להפחית השנה את שכר הלימוד באוניברסיטאות. החלטת הממשלה באה כדי לחסוך מתקציב ההשכלה הגבוהה 200 מיליון שקלים. הסטודנטים נשאו שלטים שקראו לשר האוצר להתפטר.

כתבת "הארץ" ראלי סער מוסיפה:
ההחלטה על ההפחתה בשכר הלימוד האקדמי, שנקבעה בוועדה הציבורית להפחתת שכר הלימוד בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד, אושרה בידי הממשלה הנוכחית ובידי ממשלת ברק. לפי ההמלצות, ההפחתה בשכר הלימוד השנה באוניברסיטאות (ללומדים לתואר ראשון) היתה עתידה להיות בגובה 14% אחוז (כ-1,500 שקל לסטודנט) ובכל אחת מארבע השנים הבאות ב-9% מדי שנה, כך שבתום 5 שנים, הסטודנטים היו משלמים מחצית משכר הלימוד.

שר החינוך לשעבר, יוסי שריד, שמינה את ועדת וינוגרד עם ראש הממשלה הקודם, אהוד ברק, קרא לסטודנטים "להיאבק עד חורמה ולשטוף את הארץ", כדי להיאבק נגד ההחלטה. לדברי יו"ר האופוזיציה, "אין שום הצדקה מדוע הסטודנט הישראלי ישלם יותר מכל סטודנט בעולם". שריד סבור כי על הסטודנטים "לחבור לכל מוכי מערכת החינוך והרווחה, ובמאמץ סולידרי משותף הם ינצחו את הממשלה - ושרון, שלום, לבנת, פרס וישי ייסוגו מפניהם אחור".

ח"כ יהודית נאות (שינוי), חברת ועדת החינוך של הכנסת, תקפה בחריפות את החלטת הממשלה. לדברי נאות, "ממשלה שפוגעת דווקא בציבור סטדונטים המשרתים בצה"ל ובמילואים, אך מאפשרת למשתמטים משירות צבאי לימוד חינם היא חסרת מצפון ואחריות". גם נאות הציעה לסטודנטים להפגין נגד ההחלטה.

התאחדות הסטודנטים, שהתכנסה אמש לכינוס חירום, החליטה על הקמת מטה מאבק "שיילחם בכל האמצעים הנדרשים נגד הכוונה להקפיא את ההפחתה בשכר הלימוד לסטודנטים השנה". יו"ר התאחדות הסטודנטים, ליאור שטרסברג, שיגר בסוף השבוע מכתב לראש הממשלה ולשר האוצר, שבו הבהיר: "נצא לרחובות ונילחם בכל כוחנו בגזרות ממשלת ישראל".

לירון מרוז, כתב וואלה! חדשות, מוסיף: יו"ר ועדת חינוך, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), טוען כי החלטת הממשלה מהווה שבירת כל המוסכמות והפרה בוטה של הבטחה שניתנה לסטודנטים. לדבריו, יש לעגן בחוק את מסקנות ועדת וינוגרד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully