וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי: הרודן בן ה- 82 הולך לכלא

נרי ג'ונסון

23.10.2009 / 7:20

בית המשפט במונטיוודאו הרשיע את שליטה לשעבר של המדינה, גרגוריו אלברז, ברציחתם של 37 פעילים פוליטיים ושלח אותו למאסר של 25 שנה

שליטה הצבאי לשעבר של אורוגוואי, גרגוריו אלברז, נשפט אמש(חמישי) ל- 25 שנים בבית סוהר באשמת רצח והפרת זכויות אדם.

במשך 12 שנה, בין השנים 1973-1985, שלטה באורוגוואי חונטה צבאית של גנרלים. יותר מ- 200 אזרחים אורוגוואיים נעלמו אז וגורלם אינו נודע, אך הסברה היא כי רובם מתו מהתעללות בעת חקירות של המשטר.

בית המשפט במונטיוודאו קבע כי אלברז בן ה-82, ששלט במדינה בין השנים 1981-1985, אחראי ל- 37 מקרי רצח של פעילים פוליטיים שבוצעו בתקופה בה כיהן כראש הצבא במדינה ואחר כך כנשיאה. אלוורז לא הגיע להקראת פסק הדין ופרקליטו הסביר את ההיעדרות במצבו הבריאותי השברירי.

יחד עם אלוורז נשפט גם חואן קרלוס לארקבאו, בכיר לשעבר בחיל הים, שהורשע ב- 29 מקרי רצח ונגזרו עליו 20 שנות מאסר. האישום של השניים בסעיפי הרצח התאפשר הודות להכרעת בית המשפט לערעורים במדינה, על פיה ניתן יהיה להאשים מעורבים בהיעלמויות אזרחים ברצח.

ביום שני קבע בית המשפט העליון באורוגוואי כי החוק שהיה נהוג במדינה, על פיו על שופטים לקבל את אישור הממשלה לפני שהם מאפשרים לשפוט קציני צבא על הפרת זכויות אדם, אינו חוקתי. הפסיקה מגיעה ימים ספורים לפני משאל עם העתיד להתקיים במדינה בנושא, כחלק מהבחירות הכלליות שיתקיימו באותו יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully