וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדון דורשים לסתום את הפה למכחיש השואה

טליה שחר

22.10.2009 / 20:01

מאות הפגינו מול משרדי רשת הטלוויזיה BBC בלונדון במחאה על הופעתו של פוליטיקאי גזען ומכחיש שואה בתכנית פופולרית. ניק גריפין כינה בעבר את הנשיא אובמה "גזען אפרו-צנטרי"

מאות אנשים הפגינו היום (חמישי) מול משרדי ה BBC בלונדון במחאה על השתתפותו של פוליטיקאי ימני בתכנית הראיונות הפוליטית הפופולרית במדינה. כ-30 מפגינים אף פרצו לשטח המשרדים והתעמתו עם המשטרה.

"תתביישי לך BBC" צעקו מפגינים מקבוצות אנטי-פשיסטיות לקראת הופעתו של ניק גריפין, מנהיג מפלגת השוליים הימנית - "המפלגה הלאומית הבריטית" - בתכנית "זמן שאלות".

גריפין נקשר בעבר להכחשת שואה והורשע בהסתה לשנאה וגזענות. ב-2006 רשת ה-BBC צילמה אותו בחשאי אומר לקהל שהאיסלם היא "דת מרושעת ואכזרית". מפלגתו מתנגדת נחרצות למדיניות ההגירה, מפלה נגד אסיאתים ואנשים שאינם לבנים, ורוצה להתנתק מהאיחוד האירופי ולקצץ בסיוע חוץ.

בראיון ל"טיימס" הלונדוני שפורסם היום לקראת ההופעה הטלוויזיונית שלו, כינה גריפין את נשיא ארצות הברית אובמה "גזען אפרו-צנטרי" וקרא ליישב מחדש באפריקה את השחורים בארצות הברית, מכיוון שכ"שני העמים חיים יחד זה לצד זה תהינה בעיות". גריפין גם הודה בראיון שההחלטה של ה-BBC לארח אותו בתוכנית היא טיפשית, ואמר שהופעתו תעלה באופן ניכר את הפרופיל של מפלגתו.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הגיב היום על החלטת ה-BBC : "יש לנו אחריות לחשוף את ההתנהלות הפוליטית והקנאית של "המפלגה הבריטית הלאומית". כל מי שיקשיב לדבריהם יבין שמה שהם אומרים אינו מקובל". גם חברי פרלמנט הביעו התנגדות להשתתפותו של גריפין בתוכנית בטענה שהיא נותנת למפלגה הגזענית לגיטימציה ושמה אותה באותה ליגה עם מפלגות לגיטימיות ודמוקרטיות.

יחד עם גריפין ישתתפו היום בתוכנית שר המשפטים ג'ק סטרואו, נציגת המפלגת השמרנית לענייני אחדות חברתית סעידה וורסי, אישה מוסלמית, מחזאי שחור, ונציג מפלגת הליברל-דמוקרטים. רשת ה-BBC, שהיא רשת הממומנת מכספי הציבור, הצדיקה את החלטתה בכך שהיא מחוייבת לבקר ולדרוש דין וחשבון מנבחרי ציבור. למפלגתו של גריפין יש שני מושבים בפרלמנט האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully