וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

350 סיבות לפעול עכשיו

23.10.2009 / 0:03

פעילי סביבה ותושבים מיותר מ-170 מדינות משתפים פעולה בהצלת העולם. ב- 24 לאוקטובר מצטרפים למאבק הבינלאומי בשינויי האקלים

טובי המדענים בעולם הגדירו את הריכוז של 350 חלקים למיליון CO2 באטמוספרה כרף הבטוח העליון המאפשר יציבות אקלימית. 350 הוא גם שמו של ארגון בינלאומי בו חברים פעילים ביותר מ 170 מדינות ברחבי העולם, ארגון ששם לו למטרה לארגן תנועה חובקת עולם שתביא לפתרון במשבר האקלים.

ב – 24 לאוקטובר שבת הקרובה יצויין היום הבינלאומי למאבק בשינויי האקלים. במסגרת הפעילות של 350, יתכנסו פעילים וחברי קהילות בישראל, ירדן ופלשתין על חופיו הנסוגים של ים המלח על מנת למקד את תשומת הלב בארץ והעולם לפנינת הטבע ומורשת עולמית הנמצאת בסכנה חמורה. בפעילות זו מבקשים המשתתפים ךהצטרף לקול המשותף לאזרחים מסביב לעולם הדורשים מהממשלות לאמץ מדיניות פרו-אקטיבית, מיידית וצודקת להפחתת פליטות גזי החממה, ולפתרון משבר האקלים.

מה בדיוק עושים?

המשתתפים יתכנסו בשלושה אתרים בחופי ים המלח, ויצרו בשרשרת אנושית את הספרות של 350. יחד עם כתובת ענקית -Keep the dead sea alive . הישראלים, בחוף הרחצה בעין גדי. הפלשתינים בצפון ים המלח הירדנים על חוף ים המלח מול נחל ארנון. התמונות ישלחו ויוקרנו יחד במסכי ענק בעצרות של אלפים בוושינגטון ובטיים סקוויר בניו-יורק, לצד תמונות מקבוצות דומות בכל רחבי העולם (מפסגת ההאוורסט ועד לישבת קבינט מתחת למים באים המלדיביים). לאחר הצילום משותף מהאוויר, יערך סיור ודיון על הקשר בין שינויי האקלים נסיגת ים המלח ותופעת הבולענים הפוגעת גם בהתיישבות באזור.

יובל ארבל סמנכ"ל "ידידי כדור הארץ מזרח תיכון", ממארגני הארוע, אומר כי "באזורינו ההתחממות כדה"א גורמת להתייבשות ומדבור. ההפחתה בזרימות הנחלים והמעיינות באגן הניקוז של האגם מחריפה ת נסיגת ים המלח, שהגיע לקצב שיא של מטר וחצי ירדת מפלס שיא בשנה האחרונה. ללא עצירת ההתחממות כלומר הפחתת פליטות גזי החממה עכשוו, התופעה רק תחמיר ומקווי מים רבים בעולם באזורי אקלים מדבריים וים-תיכוניים ייתייבשו. מלבד הפגיעה החמורה בערכי הטבע, השפעות שינוי האקלים פוגעת בכלכלה המקומית, ולעיתים עצם הקיום של קהילות הנשענות על מקווי מים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully