וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון: שיוכיחו שיש חוסר דיוקים בדו"ח

22.10.2009 / 16:59

בראיון לרשת אל ג'זירה האשים השופט גולדסטון את מבקריו בחוסר ענייניות וטען כי ההתקפות נגדו הן אישיות. "אין לי ספק שהרוב המכריע של המבקרים לא קרא בכלל את הדו"ח"

"עדיין לא שמעתי מממשל אובמה מה היו חוסר הדיוקים שנמצאו בדו"ח", כך אמר היום (חמישי) השופט ריצ'רד גולדסטון, שדו"ח הוועדה שבראשה עמד האשים את ישראל ואת חמאס בביצוע פשעי מלחמה. בראיון המלא לרשת אל ג'זירה הוסיף גולדסטון כי "ממשל אובמה הצטרף להמלצותינו לניהול חקירה מלאה הן בישראל והן בעזה, אך טען שהדו"ח פגום", אמר גולדסטון.

גולדסטון טען בראיון כי ההאשמות נגדו באות על רקע אישי ולא ענייני. "אין לי ספק שהרבה ממבקרי – רובם המכריע – לא קרא את הדו"ח", טען גולדסטון. לטענתו, ההוכחה לכך היא שאף אחת מההאשמות נגדו אינה מתייחסת לתוכן הדו"ח.

בקטעים ששוחררו מהראיון מוקדם יותר טען גולדסטון כי ארצות הברית, רוסיה וסין יסרבו, להערכתו, להעביר את הדיון בדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם. גולדסטון הדגיש עוד כי האו"ם בסופו של דבר לא ידון בדו"ח שחיבר, בו נקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע ברצועת עזה, "לכל מדינה הנוגעת לעניין תהיה זכות לדון בהאשמות בבתי המשפט המקומיים שלה, תוך שימוש בדין הבינלאומי".

ביום שבת הכריז ראש הממשלה כי ישראל תפתח במאבק דיפלומטי ארוך על מנת לעשות דה לגיטימציה לאישומים שהופנו כלפיה בדו"ח גולדסטון, לפיהם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה. "על ישראל לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה שעשו לנו", אמר נתניהו. עוד אמר ראש הממשלה, כי "הקמפיין לא ייקח שבוע או שבועיים, אלא, יכול לקחת שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully