וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק מתאושש: המדד המשולב עלה ב-1.2%

אלון שן

22.10.2009 / 16:10

בנק ישראל פרסם את נתוני המדד והוסיף כי "העלייה במדד, בחודש הרביעי ברציפות, מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק"

בנק ישראל פרסם היום (חמישי) אתהמדד המשולב למצב המשק בחודש ספטמבר עלה ב-1.2 אחוז. בבנק אומרים כי העלייה במדד, בחודש הרביעי ברציפות, מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק.

העלייה החודש משקפת בעיקר עליה בנתוני יצור התעשייתי, פדיון מסחר ושירותיים יצוא שירותיים ויבוא סחורות. עם זאת נרשמה בספטמבר ירידה בנתוני יצוא הסחורות . עוד מציינים בבנק כי במדדי אוגוסט ויולי חלו עדכונים כלפי מטה בעקבות עדכונים כלפי מטה בנתוני יצוא הסחורות והשירותיים.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה באוגוסט בשיעור של 2.3 אחוזים, לאחר ירידה של 2.4 אחוזים ביולי. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה באוגוסט בשיעור של 1.9 אחוז, לאחר ירידה של 3 אחוזים ביולי.

מדד יצוא השירותים עלה בספטמבר בשיעור של 2.0 אחוזים בהמשך לעליה של 0.3 אחוזים באוגוסט. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה בספטמבר של 1.5 אחוזים באוגוסט לאחר עליה של 3.3 אחוזים באוגוסט. מדד היבוא עלה בספטמבר בשיעור של 4.6 אחוזים, לאחר ירידה של 1.0 אחוזים באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully