וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "על ישראל לבחור בין שלום לכיבוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.10.2009 / 14:02

לדברי נשיא סוריה, מדינתו מחויבת לתהליך השלום, אך דרוש "שותף ישראלי שיש למצוא אותו". הוא קרא לישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולהקל על סבלם של הפלסטינים

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי ארצו מחויבת לתהליך השלום ודבקה ביסודות עליהם חייב להתבסס תהליך כזה, בעיקר החלטות מועצת הביטחון והעיקרון של "שטחים תמורת שלום". במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיאת פינלנד טריה הולנן הבהיר אסד כי ישראל אינה יכולה להיות מדינה כובשת שגם פועלת למען השלום. "על ישראל לבחור בין שלום לבין כיבוש", אמר.

לדברי אסד, כדי שסוריה וישראל יגבשו הסכם שלום, "סוריה זקוקה לשותף ישראלי שיש למצוא אותו". לדבריו, תהליך השלום בין ישראל לסוריה מתנהל למעשה זה כשני עשורים, אולם כעת הוא מוקפא. נשיא סוריה אמר עוד כי סוריה תומכת בשיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים ובצורך להסיר את המצור מעל רצועת עזה ובכך להקל על סבלם של הפלסטינים ברצועה. באשר למצב בלבנון אמר אסד כי ארצו תומכת בהקמת ממשלת אחדות לאומית במדינה.

השבוע הודיעה סוריה כי תערוך תרגיל צבאי משותף עם טורקיה. הודעתה של סוריה מגיעה בעקבות ביטול השתתפותה של ישראל בתרגיל הצבאי המשותף שתוכנן בין שני הצבאות. "הסכמנו לערוך תרגיל משותף, מקיף יותר מזה של אפריל שעבר", הודיע שר ההגנה הסורי עלי חביב.

בתחילת השבוע אף נפגש שר החוץ הסורי וואליד מועלם עם עמיתו הטורקי אהמט דבוטוגלו וחתם עימו על הסכם להעמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים משותפת אמר מועלם כי שביטחונה ויציבותה של טורקיה "הן חלק מביטחונה ויציבותה של סוריה". עוד שיבח מועלם את תפקידה של טורקיה כמתווכת "הגונה" בתהליך השלום וברך על החלטתה לבטל את התרגיל הצבאי עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully