וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מציג: כך מממן האופיום את הטליבן

לפי דו"ח האו"ם, תעשיית הסמים מגלגלת 65 מיליארד דולר והורגת כ-100 אלף איש מדי שנה. "המעורבות הישירה של הטליבן בסחר באופיום מאפשרת לו לממן מכונת מלחמה מתוחכמת"

למונופול האפגני על ייצור בלתי חוקי של אופיום יש "השפעה הרסנית במימדים גלובליים", כך קובע דו"ח של האו"ם שפורסם היום (חמישי). על פי ממצאי האו"ם, שוק האופיום וההרואין האפגני שווים 65 מיליארד דולר (יותר מ-240 מיליארד שקלים), מספק 15 מיליון מכורים ברחבי העולם והורג כ-100 אלף איש מדי שנה.

באו"ם מזהירים, כי השחיתות, המחסור בחקירה והגבולות הפרוצים באזור מובילים לכך שרק שני אחוזים מהאופיום האפגני נתפס לפני שהוא עוזב את גבולות המדינה, שמספקת 92% מצריכת האופיום העולמית, עם 3,500 טון של הסם שמיוצא מאפגניסטן מדי שנה. יותר אנשים מתים מאופיום ברחבי העולם מאשר מכל סם אחר. באו"ם אף מציינים כי יותר רוסים מתו מצריכת אופיום אפגני מאשר מספר החיילים שמתו במהלך המלחמה באפגניסטן בשנות ה-80.

מרבית האופיום שיוצא מאפגניסטן עובר דרך פקיסטן, מרכז אסיה ואירן כשהוא משאיר אחריו שרשת של מכורים, מקרי פשע ומוות בדרכו. כך על פי הדו"ח של סוכנות האו"ם לטיפול בסמים ופשע.

אנטוניו מריה קוסטה, ראש סוכנות האו"ם, אמר כי האופיום האפגני ומוצריו יכולים ליצור "סופה מושלמת" באיזור. "הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן הפך לאזור הסחר החופשי הגדול בעולם לכל דבר שהוא בלתי חוקי – סמים, אבל גם כלי נשק, חומרים לייצור פצצות, חומרים כימיים ואפילו בני אדם.

"המעורבות הישירה של הטליבן בסחר באופיום מאפשרת להם לממן את מכונת המלחמה שלהם, שהופכת להיות מתוחכמת הרבה יותר מבחינה טכנולוגית", הסביר קוסטה שלא חסך את שבטו גם מהמדינות הנלחמות כרגע באזור ואמר כי "אני פונה לחברות של אפגניסטן להכיר בבעיה ולהציע עזרה. האמיתות הלא נוחות הללו הן תוצאה של הזנחה ממושכת".

שדות אופיות באפגניסטן. AP
3,500 טון של הסם מיוצא מאפגניסטן מדי שנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully