וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל עם ארה"ב: "צה"ל נערך לכל מצב"

יהושע בריינר

22.10.2009 / 12:25

ישראל וארה"ב פתחו בתרגיל להגנה מפני טילים. מפקד מערך הנ"מ מבהיר: "אין מדובר בתרגיל התקפי אלא הגנתי בלבד, והוא אינו מתקיים כתגובה לאירועים אקטואליים"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל ועוז מרון, עריכת וידאו: ענת ברק)

"אין מדובר בתרגיל התקפי אלא הגנתי בלבד, והוא אינו מתקיים כתגובה לאירועים אקטואליים אלא נקבע מראש", כך אמר הבוקר (חמישי) מפקד מערך הנ"מ תא"ל דורון גביש במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בתל אביב על רקע פתיחת תרגיל "ג'וניפר קוברה" הנערך ביחד עם כוחות האמריקאיים. אתמול החלו צה"ל וצבא ארה"ב בתרגיל להגנה מפני ירי טילים על ישראל, שבמסגרתו יתרגלו הכוחות סדרה של מערכות הגנה, ישראליות ואמריקאיות.

"התרגיל מהווה רובד נוסף וחשוב במערכת היחסים האסטרטגית בין ישראל לארה"ב", אמר תא"ל גביש, "מערך ההגנה של שתי המדינות נערך אל מול איומי ההווה והעתיד, ואם ויוחלט - שני הצבאות יגנו כתף אל כתף על ישראל".

מפקד התרגיל האמריקאי, האדמירל ג'ון ריצ'ארדסון, הדגיש גם הוא כי שתי המדינות נערכות לתרגיל בשנתיים האחרונות. "התרגיל יתרום לכך שנוכל להיות מוכנים לכל מצב. ישראל אמנם יכולה להגן על עצמה בצורה מלאה, אנחנו כאן בכדי לשפר את היכולות שלנו ושל הישראלים".

במהלך התרגיל, שיימשך בשלושת השבועות הקרובים, יתפרסו כאלף חיילים אמריקאיים בשטחי ישראל ומול חופיה, כשבין היתר יתרגלו שני הצבאות ירי של טילים ארוכי טווח מאירן וכן ירי של טילים מטווח בינוני מלבנון וסוריה. כמו כן צפוי להתקיים ירי חי של טילי פטריוט. לצורך התרגיל עגנו מול חופי המדינה כ-15 ספינות אמריקאיות, המחזיקות מערכות הגנה מפני טילים.

במערכת הביטחון מייחסים לתרגיל חשיבות רבה, בעיקר בהיבט הידוק היחסים בין ישראל לארה"ב. במקביל דאגו גורמים מדיניים בישראל להעביר מסרים מרגיעים למדינות האזור לפיהם מדובר בתרגיל הגנתי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully