וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון נוסף בעליון לעו"ד שגנב מקשישים

גלעד גרוסמן

22.10.2009 / 12:01

בית המשפט העליון קיבל את בקשתו של עו"ד ישראל פרי לקיים דיון נוסף על הערעור שהגיש בעקבות הרשעתו בגניבת מיליוני מארקים מקשישים, חלקם ניצולי שואה

בית המשפט העליון החליט היום (חמישי) לקיים דיון חוזר בהרכב מורחב בהרשעתו של עו"ד ישראל פרי, שהורשע לפני כשנה וחצי בגניבה של כ-320 מיליון מארק מכספי פנסיה שקיבלו עשרות אלפי אזרחים ישראליים מגרמניה. בנוסף, הורשע פרי בעבירות של מרמה חמורה, תיווך ועיסוק בביטוח שלא בהיתר, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

שופט העליון אליעזר ריבלין קבע היום שיש לקיים דיון נוסף בעניינו של פרי, כי הפרשה מחדדת אי בהירות הקיימת בפסיקה בנוגע להבחנה בין עבירת הגניבה לבין העבירה של קבלת דבר במרמה. "אין חולק כי בדרך התנהלותם של העותרים ובמעשיהם נפלו פגמים חמורים", כתב. "העותרים עצמם מודים היום בפה מלא כי לאורך שנים הם הציגו למפקח על המטבע ולרשויות אחרות מצגים כוזבים וכי התנהגותם היתה פסולה".

אולם, הוא הוסיף ש"שאלת ההבחנה בין עבירת הגניבה לבין עבירת קבלת הדבר במרמה טרם זכתה לליבון והכרעה ממצים. המקרה שלפנינו מציף מספר קשיים פרשניים שלא מצאתי להם מענה".

פרי נדון לפני כשנה וחצי ל-12 שנות מאסר, אולם בעקבות ערעור לבית המשפט העליון קוצר העונש לעשר שנים. עם זאת, בית המשפט דחה את הערעור על עצם ההרשעות, בפרשה שזכתה לכינוי "הפניסה הגרמנית".

פרי, הבעלים של "הארגון למימוש האמנה לביטחון סוציאלי", הורשע בכך שבאמצעות מצג שווא מתוחכם החתים את לקוחותיו על חוזים שלמעשה גרמו לכך שמרבית הכסף שהועבר מגרמניה נכנס לכיסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully