וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון מעריך: הדו"ח לא יועבר למועב"ט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.10.2009 / 10:47

להערכת השופט שחקר את מבצע עופרת יצוקה בעזה, ארה"ב, רוסיה וסין יתנגדו לדיון בדו"ח במועצת הביטחון של האו"ם. רה"מ נתניהו הודה אתמול לארה"ב על הצבעתה נגד הדו"ח במועצת זכויות האדם

השופט ריצ'רד גולדסטון, שעמד בראש ועדת החקירה לבדיקת אירועי מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית, רוסיה וסין יסרבו, להערכתו, להעביר את הדיון בדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם. בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" העריך גולדסטון כי יהיה אפשר לדון בדו"ח בעצרת הכללית של האו"ם ולדרוש ממועצת הביטחון לשמוע את המלצותיה.

גולדסטון הדגיש עוד כי האו"ם בסופו של דבר לא ידון בדו"ח שחיבר, בו נקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע ברצועת עזה, "לכל מדינה הנוגעת לעניין תהיה זכות לדון בהאשמות בבתי המשפט המקומיים שלה, תוך שימוש בדין הבינלאומי".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אתמול לשגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס על התנגדות ממשל אובמה לדו"ח גולדסטון, ועל תמיכתה המתמשכת של ארה"ב במסגרת האו"ם. בפגישה שקיימו השניים בירושלים הדגישה רייס את מחויבותו של ממשל אובמה לביטחון ישראל ואת נחישותו לקדם את תהליך השלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully