וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האו"ם: חיזבאללה מאיים על יציבות האזור

ניר יהב

22.10.2009 / 9:32

לפי דו"ח חמור של מזכ"ל האו"ם, שהגיע לידי וואלה! חדשות, חיזבאללה הוא כוח צבאי למחצה שמאיים על המזה"ת ומפר את החלטות מועצת הביטחון. "יש לפרק את הארגון מנשקו"

"ארגון חיזבאללה ממשיך להוות גורם צבאי-למחצה בולט הפועל בנפרד מלבנון ומפר את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מספר 1559. ארנסל הנשק שלו מהווה איום ישיר על הריבונות של לבנון" – כך קובע דו"ח חצי-שנתי של מזכ"ל האו"ם הבוחן את יישום החלטה 1559 משנת 2004 והוגש אתמול (רביעי) למועצת הביטחון של האו"ם. אותה החלטה קראה לנסיגה סורית מלבנון, לחיזוק ממשלת לבנון ולפירוק המיליציות החמושות במדינה, בכללן ארגון חיזבאללה.

דו"ח מזכ"ל האו"ם, שהגיע לידי וואלה! חדשות, סוקר מספר הפרות של חיזבאללה, בכללן פיצוצים במחסני נשק של הארגון וגם את כוונתו של הארגון לבצע פיגועים בשטח מצרים ולפוצץ את שגרירות ישראל באזרבייג'ן. כותב הדו"ח מציין כי הוא "הביט בדאגה עמוקה על מנהיגי חיזבאללה מדברים בפומבי על התמיכה שהם מעניקים לפלגים פלסטינים חמושים". לדבריו, "פעולות מסוג זה מהוות איום על יציבות האזור". לדבריו, גם סירוב חיזבאללה להתפרק מנשקו מהווה "הפרה מתמשכת של ההחלטה ואיום ישיר על יציבות המדינה והאזור".

הדו"ח קובע עוד כי מלבד חיזבאללה, קיימים ארגונים חמושים נוספים הפועלים בלבנון ומאיימים על ריבונותה. "פירוק המיליציות מנשקן הוא אחד מהדברים החשובים ביותר למען חיזוק הריבונות והדמוקרטיה בלבנון. על כן, אני קורא לכל הארגונים – בתוך לבנון ומחוצה לה – להפסיק באופן מיידי את הניסיונות להעביר נשק, לרכוש נשק ולסייע בבניית כוחות צבאיים-למחצה שלא בסמכותה של המדינה", נכתב. הדו"ח קורא עוד להנהגת חיזבאללה להשלים את המעבר למפלגה פוליטית לבנונית.

הדו"ח משבח את מנהיגי לבנון שקיימו מערכת בחירות ביוני 2009, "בה ביטאו את מחויבותם לדמוקרטיה, לריבונות ולעצמאות הפוליטית של מדינתם". הוא שיבח את התפקיד שמילא ראש הממשלה היוצא פואד סניורה במאמציו ליישם את החלטות מועצת הביטחון הנוגעות לעצמאותה הפוליטית ולריבונותה של לבנון. בנוסף קורא מזכ"ל האו"ם לסוריה וללבנון להמשיך ולקדם את יחסיהן על ידי שרטוט הגבול המשותף. כותב הדו"ח, שעליו חתום מזכ"ל האו"ם, מציין אף שישראל ממשיכה אף היא להפר את הריבונות הלבנונית על ידי טיסות בשטח לבנון וקורא לה לחדול מכך.

לפניות לכתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully