וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולנר: "תנאי מאסרי גורמים לי סבל נפשי"

גלעד גרוסמן

22.10.2009 / 11:20

העבריין, שנחשב ליעד מספר 1 של משטרת ת"א, ערער לבית המשפט העליון על הרשעתו ושליחתו ל-32 חודשי מאסר. השבוע הורשע מולנר בנשיאת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

העבריין עמיר מולנר ערער היום (חמישי) לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו השבוע. בערעורו התלונן מולנר על תנאי כליאתו "הגובלים בסבל פיזי ונפשי רב, והכול משום התדמית הציבורית שמשטרת ישראל עושה רבות לטיפוחה". בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שלשום על מולנר, שנחשב ליעד מספר 1 של משטרת מחוז תל אביב, 32 חודשי מאסר לאחר שהורשע באישומים של נשיאת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע.

עורך הדין מוטי כ"ץ, המייצג את מולנר בערעור טען כי בית המשפט "טעה בקביעות עובדתיות הנסמכות על הנצפה בסרטי הצילום" ממצלמות האבטחה. לטענת כ"ץ, מולנר לא נצפה עושה פעולה כלשהי הקשורה להטמנתו של האקדח והוסיף כי מולנר נקלע למקום מבלי שידע על כוונת הנוכחים להחביא את האקדח. עוד נטען כי מולנר הגיע לחצר הבית בו הוטמן האקדח "לסעודה רבת משתתפים אצל חברו" ותו לא.

במקביל לערעור על הרשעתו, ערער מולנר גם על חומרת העונש שנגזר עליו. בערעור, מבקש מולנר לשחררו לאלתר, או לכל הפחות לקבוע עונש שלא יעלה בחומרתו על העונש שנגזר על מביא האקדח ומטמינו, כלומר – שנת מאסר בפועל. לטענת עורך הדין כ"ץ, העונש שהוטל על מולנר, שלטענתו לא היה לו חלק בהטמנת האקדח, כבד בהרבה מחבריו ששהו יחד עמו בחצר ושחלקם בהטמנת הנשק היה ישיר ובלתי ניתן לערעור, "אין כל דמיון, ולו הקלוש, בין עשייתו של המערער לבין שלושת הנאשמים", נכתב.

חמישה אנשים נוספים מארגונו של מולנר הורשעו ואילו שלושה אחרים זוכו. שנתיים מתוך העונש שנגזר על מולנר הן על הפרשה הנוכחית ושמונה חודשי מאסר נוספים הופעלו בגין מאסר על תנאי שהיה תלוי נגדו בשל עבירות נוספות בהן הורשע.

למולנר הוצע בעבר הסדר טיעון על ידי הפרקליטות, במסגרתו היה אמור לקבל רק 18 חודשי מאסר. מולנר סירב להסדר הטיעון מאחר שלדברי פרקליטו עורך דין מוטי כ"ץ ,"הוא מעדיף להיות צודק ולא חכם מאחר שהוא בטוח בצדקתו ובכוונתנו לערער על גזר הדין".

בהכרעת הדין בעניינו של מולנר, כתב השופט דוד רוזן כי ההרשעה התבססה בעיקרה על סרט וידאו בו נראים מולנר ואנשיו כשהם טומנים חבילה בחצר שבדיעבד התברר שבתוכה נמצא אקדח. "גרסתו בבית המשפט היתה בעוכריו, הוא ידע על הנשק ובחר לשתוק", כתב השופט רוזן בהכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully