וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד הפלא של אללה משגע את המוסלמים ברוסיה

על רגלו הימנית של עלי בן ה-9 חודשים מופיע ונעלם מדי פעם פסוק מהקוראן. אלפי עולי רגל מגיעים לביתו ברפובליקת דאגסטן שבדרום רוסיה

אנחנו רגילים לשמוע על מאמינים נוצרים שנוהרים בהמוניהם לראות את דמותה של מריה הקדושה שהופיעה על פרוסת לחם שרופה בעיירה שכוחת אל, או את דמותו של ישו שמציצה ממגירת גרביים בכפר נידח. נראה שגם המוסלמים התקנאו בתופעה והחליטו למצוא להם פלא שכזה משלהם. אז נכון שתינוק הוא בדרך כלל שמחה גדולה, אבל השמחה שהתעוררה אצל מאמינים מוסלמים בעקבות התינוק עלי יעקובוב, שונה. עלי נחשב ל"תינוק קסום" שהצליח להביא תקווה קוסמית למוסלמים החיים ברפובליקת דאגסטן שבדרום רוסיה.

קשישות מצומקות ותלמידי בית ספר עומדים בין אלפי העולים לרגל שהתקבצו השבוע, בשמש קופחת, כדי לקבל הצצה בעלי בן ה-9 חודשים, שעל גופו מופיעים מדי פעם, לפי טענתם, פסוקים מהקוראן.

בצבע ורוד ובאורך של כמה סנטימטרים מופיע על רגלו הימנית של עלי פסוק מסורת הדבורים בקוראן, "היה אסיר תודה לאללה", באותיות ערביות ברורות, כך מספרים מנהיגי דת במקום. למרות הסיפורים, המאמינים שנשבעים שראו זאת ומספר תמונות שמציגות את הפלא, עיתונאים מערביים שביקרו בבית התינוק השבוע הצליחו לראות רק אות אחת, לאחר שכל האחרות כבר נעלמו.

התינוק עלי יעקובוב שעל רגלו מופיעם פסוקים מהקוראן. רויטרס
כשהגיעו צלמים מערביים, נשארה רק אות אחת על הרגל/רויטרס

כשהיא מציגה לראווה את האות שנותרה על כף רגלו הימנית של עלי, אמו מדינה יעקובוב בת ה-26 אומרת כי אין לה ספק לגבי הפלא, שהחל להופיע שבועיים לאחר הלידה וכי היא בטוחה שמדובר במסר לגבי קיצוניות בדת. "אללה הוא גדול והוא שלח לי את ילד הפלא כדי לשמור על אנשינו".

"העובדה שהנס הזה התרחש כאן זה סמל עבורנו לקחת את ההנהגה ולעזור לאחינו ואחיותינו להשיג שלום", אמר סגיד מורטזלייב, מראשי הקהילה בעיר קיזליאר, "אסור לנו לשכוח שיש כאן מלחמה".

כמעט 2,000 עולי רגל מגיעים מדי יום להציץ בתינוק שביתו הפך למקדש, אולם מומחי איסלאם במדינה מנסים לצנן את ההתלהבות. "איסלם ופחד מטרור שולטים כרגע באזור הזה" אמר וולדימיר זקרוב מהמרכז ליחסים בינלאומיים במוסקבה, "ייתכן שהתושבים שם משתמשים בסיפור הזה בכדי לברוח ממציאות מסויימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully