וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב הציע לאפריקה לרכוש את בית ההשקעות

מאת מיכאל רוכוורגר ונועם בר

22.10.2009 / 12:59

לאחר שניהלה השנה מגעים עם גופים שונים, קיבלה אפריקה פנייה באמצעות מתווך מבית ההשקעות מיטב, לרכישת בית ההשקעות שלה

בשיאה של הגאות ב-2006 חלמו מנהלי אפריקה ישראל לכבוש את שוק ההון הישראלי. אפריקה התמודדה אז על רכישת פסגות וניהלה מגעים לרכישת אי.בי.אי. במקביל בדק לב לבייב, בעל השליטה, השתלטות על בתי ההשקעות מיטב, אנליסט ואלטשולר. ואולם המשבר הפיננסי הקשה שאליו נקלעה החברה, אילץ את אפריקה לוותר על החלום.

לאחר שניהלה השנה מגעים עם גופים שונים, קיבלה אפריקה פנייה באמצעות מתווך מבית ההשקעות מיטב, לרכישת בית ההשקעות שלה. מיטב נמצא בשליטת משפחת סטפק וגאות החזקות.

בית ההשקעות של אפריקה, הנמצא תחת ניהולו של אלדד ברק, מנהל נכסים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, בעיקר בקרנות נאמנות ובניהול תיקים. ההשקעה של אפריקה ישראל בבית ההשקעות רשומה בספריה במינוס 40 מיליון שקל.

לפי ההערכות, המגעים נעים סביב השקעה של מיטב במזומן בסכום של 10-20 מיליון שקל. לפי המקובל בענף בתי ההשקעות, התמחור לפעילות קרנות וניהול תיקים נע בטווח של 2%-3% מהיקף הנכסים המנוהלים - דבר הגוזר לבית ההשקעות שווי של 24-36 מיליון שקל, ללא פעילות החיתום. ואולם המחיר הנמוך שעליו מדברים הצדדים, משקף, כנראה, את מצבו הקשה של בית ההשקעות שכמעט נוסף על כך יש למיטב פעילויות ברוקראז' ציבורי ופרטי, מכללה ללימודי שוק ההון, חיתום ופעילות של הנפקת תוכניות הטבה לעובדים. באפריקה לא מתנהגים כמוכר לחוץ. המזומן שתקבל אפריקה בעקבות העסקה הוא טיפה בים החובות של החברה, ולכן "לא נראה כאילו יש קשר לעיתוי של המשא ומתן למצבה של אפריקה השקעות", כדברי אחד המעורבים במשא ומתן.

פעילים בשוק ההון אמרו אתמול כי מבחינת אפריקה ישראל ישנו היגיון כלכלי בעסקה, שכן בית ההשקעות מעסיק עשרות עובדים, כמה מהם בתפקידי משרה בכירים הגוררים הוצאות גבוהות, ולא נראה כי אפריקה יכולה להרשות זאת לעצמה.

מיטב מצויה בימים אלה בשיאו של מסע רכישות ומיזוגים, כך שהעסקה עם אפריקה, אם תתבצע, תצטרף לעסקות המיזוגים עם גאון שוקי הון וישיר בית השקעות, ותגדיל את היקף הנכסים שמנהלת מיטב ליותר מ-30 מיליארד שקל.

באפריקה ישראל אישרו את הידיעה ואמרו כי אכן התקבלה פנייה ממיטב. ממיטב נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים אנחנו בוחנים כמה עסקות בשוק ההון; אף אחת מהן לא הגיעה לכלל סיכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully