וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הודעת ההפרטה: מניית לאומי עלתה ב-10%

מאת אתי אפללו

22.10.2009 / 12:50

מניית דסקונט עלתה ב-1% בלבד. עד תחילת השבוע הוסיפה מניית לאומי כ-15%, כאשר בשבוע האחרון התהפכה המגמה והמניה רשמה ירידות

ב-23 בספטמבר פורסם ב-TheMarker בראשונה כי מדינת ישראל החליטה למכור את מלוא אחזקותיה בבנק לאומי ובבנק דיסקונט. מאז ועד סיום יום המסחר אתמול עלתה מניית בנק לאומי ב-10%, ואילו מניית דסקונט עלתה ב-1% בלבד בתקופה זו. עד תחילת השבוע הוסיפה מניית לאומי כ-15%, כאשר בשבוע האחרון התהפכה המגמה והמניה רשמה ירידות.

בבית ההשקעות פסגות ציינו כי מניית לאומי עלתה למרות הפוטנציאל ללחץ על המניה עקב הזרמת מניות רבות לשוק. בפסגות מעריכים כי הסיבה לעליות נובעת מהערכות השוק כי בשל מבנה הבעלות בבנק עשוי להתפתח בו מאבק שליטה.

בפסגות לא שותפים להערכות אלו ועל כן הורידו את ההמלצה למניית לאומי מ"קנייה" ל"תשואת שוק". "המדינה כל הזמן מתגאה שבנק לאומי הוא הבנק שמנוהל בצורה הטובה והמקצועית ביותר, על אף שבעלת השליטה בו היא המדינה. על כן, לא היה ברור כלל מדוע השוק הגיב בצורה כזו להודעת המדינה", אמר בכיר בשוק.

אנליסט הבנקים של לידר שוקי הון, אלון גלזר, ציין כי העליות בלאומי הן לא רק על רקע המכירה, אלא בגדול בנק לאומי מציג שיפור גם בשווי תיק ניירות הערך שלו גם בחברות הכלולות, והוא גם ביצע הפרשות גדולות יחסית לאחרים. מעבר לזה, מכירה של מניות המדינה יכולה לעשות רק טוב לנייר הערך, מכיוון שיש בו התעניינות גם של זרים וגם מקומיים החושבים על שליטה, או רוצים להשאיר אפשרות לשליטה בעתיד.

אנליסט הבנקים של אקסלנס, טרנס קלינגמן, מציין כי בנוסף לעובדה שהשוק צופה מאבק שליטה סביב לאומי בשל מדיניות ההפרשות השמרנית שלו, עשוי הבנק עקב השיפור במצב בשווקים לא להידרש להפרשות נוספות. זאת לעומת בנק הפועלים, שבו הגיע "מטאטא חדש" ומצפים שההנהלה החדשה תבצע הפרשות באופן יותר שמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully