וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש בהיי טק עולה - המשכורת דווקא לא

מאת פז וייסמן

22.10.2009 / 9:25

סקר השכר לרבעון השלישי של חברת השמת העובדים אתוסיה מצביע על התאוששות בהיי-טק בכל הקשור לגיוסי עובדים. אם זאת, רמות השכר לא תוקנו לרמות שהיו לפני המשבר

סקר השכר לרבעון השלישי של חברת השמת העובדים אתוסיה (Ethosia) מצביע על מגמת התאוששות מגזר ההיי-טק בכל הקשור לגיוסי עובדים חדשים. אם זאת, רמות השכר נותרו יציבות ולא תוקנו לרמות שהיו לפני המשבר. עוד עולה מהסקר כי זמני חיפוש העבודה נעים בין חודשיים לשישה חודשים.

איילה קפלן, מנהלת תחום מדעי החיים והנדסה בחברת אתוסיה, אמרה ל-TheMarker, כי בשלב זה טרם גויסו כל העובדים שפוטרו בגלי הפיטורים שהיו מתחילת השנה, והיצע העובדים עדיין גבוה מהביקוש. "כיום גיוס עובדים חדשים הוא ממוקד יותר, כשהרף הנדרש מעובדים רק עולה. הביקוש כיום הוא בעיקר לבוגרי אוניברסיטה עם ממוצעים גבוהים ועם ניסיון ספציפי בתחום. הנפגעים מהתופעה הם בוגרי מכללות והנדסאים, שמתקשים למצוא עבודה".

התאוששות החזקה ביותר מגיעה מתעשיית התוכנה, אשר בה נרשמה עלייה חדה של 33% בביקוש לאנשי פיתוח ובדיקות תוכנה בהשוואה לרבעון הקודם. כאשר בוחנים את רמות השכר נראית התייצבות, ולא נרשמה בתחום ירידת שכר משמעותית נוספת, אך גם לא נרשמה עלייה בשכר. רמות השכר בתחום החומרה שומרות על יציבותן ברבעון השלישי של השנה, וזאת למרות עלייה של 27% בביקוש. אתוסיה מזהים מגמה בקרב חברות השבבים, שמעדיפות לגייס מהנדסים כפרילנסים לתקופות קצובות מראש של עד שנה.

למרות שתחום מדעי החיים צובר מומנטום חזק, השכר של כימאים, ביולוגים, אנשי פיתוח מכשור רפואי, אנשי רגולציה, ואפילו של מנהלים בכירים בתעשייה נמוך באופן משמעותי בהשוואה לתחומי התוכנה והחומרה, בהיקף של 20%-30% ואף יותר.

מהסקר עולה גם שכל שנת ניסיון שווה בין 1,800 שקל ל-2,500 שקל בתלוש המשכורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully