וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעיה היא שכל מי שרוצה להיות עו"ד - נהיה"

מאת נורית רוט

22.10.2009 / 12:22

כך צוטט לאחרונה ראש לשכת עו"ד, יורי גיא רון, ועורר את התנגדותם של כ-60 סטודנטים מהמכללה למינהל, שהפגינו אתמול נגד כוונת הלשכה להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים

כ-60 סטודנטים למשפטים מהמכללה למינהל וממכללת "שערי משפט" הפגינו אתמול נגד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, בשל מה שהם מכנים "כוונת לשכת עורכי הדין לסגור את המקצוע ולהצר את צעדיהם של בוגרי הפקולטות למשפטים".

במארס השנה הודיע גיא-רון על תוכנית הלשכה להילחם ב"התדרדרות המתמשכת של המקצוע" עקב ריבוי עורכי הדין. התוכנית כוללת בין השאר את הארכת תקופת ההתמחות משנה לשנתיים, שינוי מבנה בחינות ההסמכה בכתב ובעל פה, וככל הנראה גם חובת לימודי תואר שני כתנאי להתמחות.

התוכנית להארכת תקופת ההתמחות עוררה את התנגדותם של הסטודנטים למשפטים, וזו אף החמירה לנוכח דברים של גיא-רון, בהם צוטט באחרונה בתקשורת כמי שאמר: "הבעיה היא שכמעט כל מי שהתקבל למשפטים ורצה להיות עורך דין, נהיה. מי שלא התקבל לאוניברסיטה ויש לו כסף, הלך למכללה. בחלק מהמכללות הוא גם לא צריך תעודת בגרות, ובחלק אפשר לא לבוא לשיעורים, וגם לא חשוב באיזה ציון אתה מסיים".

ההפגנה התקיימה במכללה למינהל בראשון לציון, בה התקיים אתמול אירוע לרגל פתיחת המרכז לאתיקה ואחריות מקצועית של עורכי דין, שליד הפקולטה למשפטים במכללה למינהל, שבו נשא גיא-רון דברי ברכה. לבאי האירוע חולק על ידי המפגינים עלון, שנשא את הכותרת "תראו מי מדבר על אתיקה", ובו נכתב בין היתר: "ליורי גיא-רון יש שני כובעים: בכובע אחד הוא אחראי על הסמכת עורכי דין. בכובע השני הוא אחראי לשמור על הישבן המרופד של חבריו ללשכה ועל האינטרסים שלהם".

הסטודנטים המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "ליורי אין זכות להגביל את חופש העיסוק". גיא-רון ניגש למפגינים והחליף דברים עם יונתן קדם, יו"ר תא המשפטים של אגודת הסטודנטים במכללה למינהל. גיא-רון הכחיש כי התבטא נגד המכללות.

מהלשכה נמסר: "תוכנית הלשכה למניעת התדרדרות המקצוע יצאה לדרך לנוכח המצוקה בה שרוי המקצוע. התוכנית זכתה אף לתמיכת ראשי הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות. ראש הלשכה שוחח אמש עם המפגינים והסביר להם את טעותם. הלשכה איננה נגד לימודי משפטים והשכלה גבוהה במוסדות שונים, אלא בעד השבחת איכות העוסקים במקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully