וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חרד מבר רפאלי?

מאת נתי טוקר ועדי דברת-מזריץ

22.10.2009 / 11:05

"אנו שוקלים לקרוא למגזר החרדי להימנע מקנייה ברשת פוקס", אמר הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרות הקודש והחינוך - הגוף המוביל את המאבקים של המגזר בתחום הצניעות

שלט החוצות הענקי של חברת האופנה פוקס בנתיבי איילון, שבו נראית הדוגמנית בר רפאלי, הצליח להכעיס את החרדים. "אנו שוקלים לקורא למגזר החרדי להימנע מקנייה ברשת פוקס", אמר הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרות הקודש והחינוך - הגוף המוביל את המאבקים של המגזר בתחום הצניעות.

פוקס רתמה בשנה וחצי האחרונות את רפאלי, יחד עם נועם טור, כפרזנטורית של המותג. עד עתה עשתה זאת החברה בעיקר בפרסומות בטלוויזיה ובאינטרנט, והחרדים לא נחשפו לקמפיינים הפרובוקטיביים. "אמרו לי שהפרסומת שלהם באמצעי התקשורת הן חמורות יותר", אמר בלוי. "זה כואב לנו, אבל זה נתון לבחירה של האנשים אם הם מעוניינים לצפות בזה או לא, ואנחנו לא אומרים לאנשים מה לעשות בביתם. עם זאת, הם לא יכולים להרעיל לנו את האווירה ברשות הרבים".

פוקס מפעילה כיום חנות גדולה בבני ברק. מלבד זאת, עם לקוחותיה נמנים חרדים רבים. אם אכן יתפתח מאבק חרדי עיקש ברשת, בדומה למאבק בשפע שוק, עלולה הרשת לספוג מכה כואבת.

"אני לא רוצה להגיד שנצא בחרם על הרשת", אומר הרב בלוי. "גם היום זו לא מצווה גדולה לקנות בה, מפני שיש לה כמה סניפים פתוחים בשבת - אבל פנינו לרבנים והם שוקלים לקרוא לציבור להימנע מלקנות ברשת. הם צריכים להבין שהם פוגעים בקהל לקוחות גדול - לא רק בדתיים".

השלט הוצב בנתיבי איילון לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להחזיר לכביש את שלטי הענק. גודל השלט הוא 400 מ"ר, הוא מוצב סמוך למחלף לה גוורדיה בתל אביב. בחברה דיווחו כי עלות הפרסום היא 250 אלף שקל.

בין חברות האוטובוסים לחרדים קיימים הסכמים מזה שנים, שלפיהם גורם בתחום הפרסום החרדי מאשר את הפרסומת על גבי האוטובוסים במטרה שלא לפגוע ברגשות המגזר - שמשתמש רבות בתחבורה הציבורית. עם זאת, לא קיים הסכם דומה בין הזכיינים של שלטי החוצות בנתיבי איילון.

בין הבעלים של פוקס נמצא גם איש העסקים החרדי לב לבייב. עם זאת, לא נראה כי הוא ייתקל בכתף קרה מהחרדים בעניין זה, משום שהוא אינו מעורב בהחלטות השיווקיות של החברה.

מפוקס נמסר בתגובה: "התמונות הן בגדר הסביר וחלק מקמפיין כולל של קולקציית החורף. פוקס שמחה לשרת קהל לקוחות רחב בפרישה ארצית, ולא היתה כוונה לפגוע באף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully