וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים שלנו לא ילמדו בבית ספר מסוכן"

נעמה טלמור

21.10.2009 / 22:14

מאבק הורי בית הספר 'גולדה' בכפר סבא נמשך. כבר 10 ימים שהם משביתים את הלימודים בבית הספר במחאה על גילויים של חומרים מסרטנים במקום, והיום הפגינו מול העירייה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: לירז ליבנה)

מאות הורים וילדים הפגינו הערב (רביעי) ליד בניין עיריית כפר סבא, במחאה על גילויים של חומרים רעילים בבית הספר היסודי 'גולדה' בעיר. ההורים, שילדיהם לומדים בבית הספר, דורשים מהעירייה להעביר את הילדים ללמוד במבנה חלופי, וכבר 10 ימים שהם אינם שולחים אותם ללימודים.

הבמאי והתסריטאי רשף לוי, שילדיו לומדים בבית הספר, אמר לוואלה! חדשות כי "כל מה שאנחנו מבקשים זה שהילדים שלנו ילמדו במקום שאין בו גזים רעילים, פשוט מאוד". איציק, הורה נוסף שבתו לומדת בבית הספר, אמר כי "גם אם יש ספקות באשר לזיהום, בבריאות הילדים שלנו אין ספק".

מאבק ההורים התחיל לפני כשנה כשהתגלו חומרים רעילים באזור בית הספר. ההורים הקימו צעקה, ובתום שביתה בת 10 ימים, ולאחר מאבק מול העירייה, הועברו 600 תלמידי בית הספר לבניין חלופי המרוחק כחצי קילומטר מהמבנה המסוכן. אולם בסמוך לתחילת שנת הלימודים הנוכחית (תש"ע), הודיעה עיריית כפר סבא להורים כי בכוונתה להחזיר את הילדים למבנה הישן, מיד לאחר תום חופשת חג הסוכות. במהלך חול המועד אף התחילה העירייה להעביר את תכולת בית הספר עוד בטרם הגיעו תוצאות בדיקת זיהום האוויר.

אלא שאז הגיעו תוצאות הבדיקות, ומשרדי הסביבה והבריאות אישרו את החזרתם של הילדים על בסיס הממצאים. למעט הסתייגות לפיה ישנה נקודה אחת בחצר בית ספר בה נמצאו ערכים גבוהים של חומר רעיל, ועל כן "יש למנוע פעילות באזור זה של ביה"ס עד לקבלת תמונת מצב אודות האזור ומקורות הזיהום ככל שישנם" - לשון הודעת המשרד להגנת הסביבה לעיריית כפר סבא.

אולם ניתוח מומחי עמותת 'אדם טבע ודין' שהגיע לידי וואלה! חדשות, לפיהן הסיכון הכבד אינו חלף וכי "באזור בית הספר נמצאים חומרים מסוכנים, העלולים לחשוף את השוהים בבית הספר לסיכונים בריאותיים", החזיר את הדאגה ללב ההורים המודאגים. הם דורשים להעביר את ילדיהם ללמוד במבנה חלופי בעיר, ועד אז הם מתכוונים להמשיך את המאבק ולהשבית את הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully