וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל חייבת לחדש המו"מ עם הפלסטינים"

שגרירת ארה"ב באו"ם נאמה בוועידת הנשיא בירושלים וחזרה על הצהרות הנשיא אובמה כי מטרת המו"מ היא "שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום". לדבריה, "צריך לחדש המו"מ ללא תנאים מקדימים"

"הגיע הזמן לחידוש המו"מ לשלום ללא תנאים מקדימים, תוך הבטחת ביטחון לישראל ולפלסטינים", כך אמרה הערב (רביעי), סוזן רייס שגרירת ארצות הברית לאו"ם, בנאומה בוועידת הנשיא בירושלים. רייס ציינה כי מטרת המו"מ על פי ארצות הברית היא "שתי מדינות, החיות זו לצד זו בשלום, תוך מתן ביטחון לתושבי ישראל ועצמאות לפלסטינים והפסקת הכיבוש. זה האינטרס האמריקאי, הישראלי והפלסטיני".

רייס הוסיפה כי "ישראל יכולה להשיג שלום ושגשוג, לא רק עם שכנותיה, אלא עם כל מדינות האזור ולקחת את מקומה בין אומות העולם, תוך שהפלסטינים נהנים מעצמאות ומדינה חופשית משלהם". שגררית ארה"ב לאו"ם חזרה וציינה כי ממשל אובמה "עובד בכדי להביא לשלום אמיתי ובר קיימא בין ישראל למדינות ערב והפלסטינים".

בנאומה הסבירה רייס את תפיסת עולמה המדינית והחברתית ואמרה כי היא "מאמינה שכולנו נולדנו שווים, בצלם אלוהים. לילדים בכל מקום צריך להיות הזדמנות לחינוך שווה, ללא קשר למקום בו הם גדלים". רייס הציגה את חזונה ואת חזון ממשל אובמה לעתיד העולם ואמרה כי "ארצות הברית מקווה לבנות, יחד עם מדינות העולם, עתיד חדש בו כולנו עומדים יחד.

"אנו מקווים לראות עולם שבו הממשלות מקדמת את זכויות האדם ולא נלחמת בהם", המשיכה רייס, "עלינו לשאוף לעולם בו לא שוכחים את השואה ואת רצח העם ברואנדה ואת האמירה – לעולם לא שוב. עולם בו נשים וילדות הן שותפות שוות לצמיחה והגידול הכלכלי. עולם שבו ילד יכול לגדול בתל אביב, עזה, בגדד, איסמלבאד או לונדון כשהוא חופשי מפחדים ועם אפשרות להגשים את חלומותיו", אמרה רייס שהוסיפה כי "כל זה באינטרסים של ארצות הברית וישראל, אבל גם של כל תושבי העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"הממשל עובד להביא שלום אמיתי ובר קיימא בין ישראל למדינות ערב". רייס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

"אין לנו אשליות שבניית העולם הזה תהייה קלה או מהירה", אמרה רייס, "אבל הקושי לא יכול לשמש אותנו כתירוץ לחוסר עשייה. האויב שלנו הוא ממשלות שרואות את הכוח כחשוב יותר מהאנשים ומנהיגים שרואים את הישרדותם כחשובה יותר מתושביהם. שינוי יכול להגיע על ידי ההנהגה ועל ידי שותפים שמעוניינים לראות התקדמות ועל ידי תושבים בעלי חזון", ציינה רייס שהוסיפה כי "יש עוד עבודה רבה לעשות כדי להביא לשינוי. ארצות הברית שינתה את הנתיב שלה, אבל זו לא מלאכתה לבד".

רייס התייחסה בנאומה גם לסוגיית הגרעין האירני והצפון קוריאני ואמרה כי "על כולנו לעבוד יחד למונע הפצת נשק גרעיני ולשאוף לעולם נקי מגרעין. לכל מדינות העולם יש את הזכות לגרעין למטרות שלום, אולם מדינות שיסרבו לעמוד בתנאי זה – ישלמו את המחיר. לא נוותר על עמדתנו שאירן לא תצליח להשיג יכולת לפתח נשק גרעיני", אמרה רייס ששלחה איום מרומז לכיוון טהרן ופיונגיאנג ואמרה כי "אם ממשלות אירן וצפון קוריאה ימשיכו לאיים על שכנותיהן ולפתח נשק גרעיני הם יהיו אשמות והעולם יעמוד ממולם ויראה להן שחייבים לעמוד בהסכמים".

מוקדם יותר נפגשה רייס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הודה לרייס על ההתנגדות התקיפה של ממשל אובמה לדוח גולדסטון, ועל תמיכתה המתמשכת של ארה"ב במסגרת האו"ם. רייס הדגישה את מחויבותו של ממשל אובמה לביטחון ישראל ואת נחישותו לקדם את תהליך השלום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully