וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אליאור חן יוסגר תוך 10 ימים

פנחס וולף וגדעון צנטנר

21.10.2009 / 18:02

תת שר המשפטים הברזילאי הודיע כי ממשלתו סיימה את הליכי ההסגרה וכי "הרב המתעלל" יועבר לידי משטרת ישראל כבר בשבוע הבא

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

תת שר המשפטים הברזילאי, ד"ר רומיאו תומה ג'וניור, הודיע היום (רביעי) במסיבת עיתונאים כי אליאור חן, החשוד המרכזי בפרשת התעללות חמורה בקטינים, יוסגר לישראל תוך 10 ימים. עוד סיפר תת השר כי מאז שחן הגיע לברזיל הוא ניסה דרכים שונות כדי להסתתר במדינה. בתחילה ניסה להטמע בקהילה החרדית בברזיל כחרדי, ואחר כך ניסה להתחפש לחילוני ולהטמע בקהילה היהודית החילונית בברזיל. לאחר שנתפס ניסה חן לטעון כי הוא פליט מדיני אך טענתו לא התקבלה.

בחודש מאי האחרון החליט בית המשפט בברזיל שחן, שזכה לכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון במדינה את הערעור שהגיש חן על על ההחלטה, והודיע לנשיא ברזיל שניתן להסגירו.

לפני כשלושה חודשים הודיעו רשויות המשפט בברזיל למשרד המשפטים כי נדחתה בקשתו של חן החשוד בהתעללות בקטינים לקבל מעמד של פליט בברזיל. בחודש מאי קבע בית המשפט העליון בברזיל כי חן שנודע בכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל על מנת לעמוד לדין בגין פרשת ההתעללות החמורה בקטינים. החלטת בית המשפט העליון בברזיל התקבלה כתוצאה מהגשת בקשת ההסגרה על ידי המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.

אליאור חן מבוקש בישראל בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטינים, שידול להתעללות בקטינים, תקיפת קטינים וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשה חמורה ביותר של התעללות בקטינים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו אליאור חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully