וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת שחרור דתיות - עילה לפרישה מהממשלה

פנחס וולף

21.10.2009 / 18:52

סגן השר יעקב ליצמן איים כי אם יתקבל החוק לפיו בנות דתיות יאלצו להצהיר על כך שלמדו במשך שנתיים במוסד תורני כתנאי לשחרור מצה"ל, יהדות התורה תפרוש מיידית מהממשלה

יהדות התורה מאיימת לפרוש מהממשלה אם הכנסת תאשר את הצעת החוק המחייבת את הבנות המיועדות להתגייס לצה"ל, להצהיר כי למדו שנתיים במוסד תורני. כך עולה מדברים שאמר היום (רביעי) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במליאת הכנסת, לאחר שהוחלט לדחות את ההצבעה על הצעת החוק בחודש.

בנאומו, אמר ליצמן כי "גם אני יודע לעשות סצנות, אדון שר החינוך גדעון סער שמאוד התלהבת קודם מהחוק הזה. החוק הרבה יותר גרוע בעינינו מהמשחן שבגללו עזבנו את הקואליציה של ברק. אני לא מציע שישחקו איתנו בנושא הזה חודש או חודשיים. זה לא יעבור, כי נושא גיוס בנות זה שאלה של דברים חמורים. אנחנו לא יושבים בממשלה בחסד. החוק הזה הוא אצלנו יסוד, לא יעזור לכם. תשחקו כמה שאתם רוצים. גם אנחנו יודעים איך להיפגע".

"לא מבקש לגעת בסטטוס-קוו"

הצעת החוק של חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה) ומשה מטלון (ישראל ביתנו) קובעת כי נערות המעוניינות בפטור מצה"ל מטעמי הכרה דתית, יחויבו להצהיר כי למדו במשך שנתיים לפחות במוסד חינוכי בעל צביון דתי, בשלוש השנים שקדמו להגשת התצהיר ולצרף אישור מהמוסד בו למדו. על פי ההצעה, במקרים שבהם הנערה לא למדה במוסד חינוכי דתי, לפוקד הצבאי תישמר הסמכות להפעלת שיקול דעת להחלטה על מתן פטור לנערה, אם יש טעמים מיוחדים המצדיקים זאת.

בהסבירו את הצעת החוק אמר ח"כ חסון כי "אני לא מבקש לגעת כהוא זה בסטטוס-קוו. אני מבקש לדבר בזכות ערך השוויון. אני מבקש שאותם פרמטרים שעל פיהם משחררים או נותנים פטור או דוחים שירות לגבר, יחולו על נשים. אני גם פתוח להקלות, כפי שייקבע על ידי חבריי שומרי המצוות, ממלאי המצוות ומקיימי המצוות. אמרתי שאין לי שום בעיה שתגידו איזה כללים כמו למשל, אם נערה היא מבית מסורתי והיא למדה בבית ספר חילוני, מצדי שהרב השכונתי יצייד אותה בתצהיר. אני מוכן בכל דרך שהיא, ובלבד שעיקרון השוויון יישמר או יהיה לאור נתוני הפטור ולאור נתוני ההשתמטות".

בעקבות התנגדות ועדת שרים לחקיקה וחילוקי דעות נוקבים בתוך הממשלה על הצעת החוק, מטלון וחסון הסכימו לדחות את ההצבעה בחודש כדי לקיים הידברות עם הממשלה ולהגיע להצעת חוק מוסכמת שגם הממשלה תתמוך בה. אלא, שככל הנראה, חברי הכנסת החרדים לא ממש מסכימים לפשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully