וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמני: אפס סובלנות נגד הימין הקיצוני

21.10.2009 / 16:47

האלוף גדי שמני תקף בחריפות גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים, במהלך טקס החילופים עם אלוף הפיקוד הנכנס ציין: ”יש להוקיע פומבית את אותם גורמים". ועד מתיישבי בנימין תקף את שמני וקרא לו לפרוש "בבושת פנים"

אלוף פיקוד המרכז היוצא, האלוף גדי שמני, תקף היום (רביעי) בחריפות גורמים בקרב המתנחלים, שלטענתו מנסים להפעיל לחצים על מפקדים ובני משפחותיהם, כדי לנסות ולהרתיעם מלקבל החלטות נכונות". בטקס החילופים עם אלוף הפיקוד הנכנס, אלוף אבי מזרחי, אמר שמני כי "יש להוקיע פומבית את אותם גורמים המבקשים לפגוע באושיות הדמוקרטיה ולהלך עלינו אימים. "יש לנקוט נגדם באפס סובלנות". שמני יתחיל את תפקידו החדש כנספח צה"ל בוושינגטון.

שמני הוסיף ואמר כי "לצערי, עדים אנו לא אחת לתופעות פסולות של הפעלת לחצים על מפקדים ובני משפחותיהם כדי לנסות ולהרתיעם מלקבל החלטות נכונות", אמר האלוף, והזכיר "תופעות של פגיעה בחיילים, שוטרים ונושאי תפקידים ממלכתיים".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, התייחס אחה"צ לדבריו של האלוף שמני. שדמי אמר כי "שמני הוא האדם האחרון שיכול ללמד אותנו ערכי מוסר ודמוקרטיה מה הם. שמני בניגוד להחלטת בג"ץ ובדרכי רמייה הרס מבנים במאחז יד יאיר . שמני הוא מי שהעיד מול קציניו וחייליו, שמוסרים נפשם על בטחון המדינה. אנו מוקיעים את דבריו של שמני ועליו לפרוש בבושת פנים מצה"ל".

היחסים בין המתנחלים לאלוף שמני היו בשנים האחרונות טעונים מאוד. זאת בעקבות פעולותיו נגד הפרות סדר בגדה ופינוי מאחזים. מול ביתו של שמני נערכו מדי שבוע הפגנות והוא אף קיבל איומים על חייו. לפני מספר חודשים קיבל שמני איומים קשים על חייו במכתב ששלחו אליו פעילי ימין קיצוני. "אתה נגוע באנטישמיות ובשנאת היהודים האמיתיים. הערבים הם אהוביך, בני השטן הללו ומי שתומך בהם הוא שטן בן שטן וזה אתה. נדע להגיע גם אליך", נאמר במכתב. אתה רומס את חופש המגורים של היהודים ברחבי הארץ. נייחל שיקומו בך ובכל יקיריך גזר המיתה בפרשת כי תבוא, ובקרוב מאוד אנו, הכתומים, נוביל את עם ישראל לקוממיות, ואתם, גמדים עלובים, הסוגדים לפלסטינאצים, ארזו עצמכם ומשפחותיכם, ועופו מכאן".

  • עוד באותו נושא:
  • גדי שמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully