וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שוב מסתבך: שיאן ההיעדרויות בכנסת

פנחס וולף

21.10.2009 / 15:09

שר הביטחון הוא שיאן ההיעדרויות מישיבות מליאת הכנסת במושב הקיץ. ועדת האתיקה שללה ממנו שכר של 6 ימים. מקורבי ברק: "גברת האתיקה יחימוביץ' מונעת משיקולים צרים"

שר הביטחון אהוד ברק הוא שיאן ההיעדרויות מישיבות מליאת הכנסת במושב הקיץ , כך קבעה היום (רביעי) ועדת האתיקה של הכנסת.

על פי נתוני הוועדה, השר ברק נעדר מ- 25 ישיבות לעומת 13 ישיבות בהן הוא נכח - שש היעדרויות מעל לכמות ההיעדרויות המותרות לשר. בשל כך, הוועדה החליטה לשלול שכר של שישה ימים מברק.

הוועדה קבעה כי השר אמנם נימק את היעדרויותיו בכך ששהה בחו"ל במסגרת שליחויות מדיניות, סיור מקצועי וחופשה, אך עם זאת "נסיעות רשמיות נכללות באפשרות שמעניק חוק החסינות להיעדרות שר ממחצית ישיבות הכנסת".

מקורבי ברק אמרו לוואלה! חדשות בתגובה לנתוני הדו"ח כי "אין שום ספק שגברת האתיקה הדגולה שלי יחימוביץ' מונעת משיקולים פוליטיים צרים וכל רצונה הוא להשתלח בכל דרך בשרים ברק ובן אליעזר. החמור הוא שבשעה שהשר ברק יצא לשליחויות חשובות ביותר, עסקה גברת יחימוביץ' בניסיון עלוב לפגוע בו תוך ניצול סמכותה כראש ועדת האתיקה".

לשכת השר מסרה כי "בבדיקה שנערכה בלשכת שר הביטחון עולה כי ברוב הימים שוועדת האתיקה של הכנסת, טענה כי שר הביטחון אהוד ברק נעדר מישיבות הכנסת, שהה השר ברק בשליחויות מדיניות וביטחוניות באירופה ובצפון אמריקה, בשליחות ובאישור ממשלת ישראל. שר הביטחון, אהוד ברק, מכבד את כנסת ישראל, ימשיך לשמור על תפקידו החשוב כחבר כנסת תוך המשך מילוי תפקידו כשר הביטחון".

אהוד ברק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הוועדה החליטה לשלול שכר של שישה ימים מברק/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שר נוסף שנעדר מישיבות רבות הוא שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שנכח ב- 15 ישיבות ונעדר מ- 23 ישיבות, שהן ארבע ישיבות מעל המותר. בן אליעזר נימק את היעדרויותיו בכך שהוא שהה בסיורים מקצועיים ובתערוכה מתוקף תפקידו. השר טען עוד כי בחלק מהפעמים הוא נסע לחו"ל באישור הממשלה ופעם אחת הוא נכח בישיבת ממשלה. אלא שנימוקיו לא שכנעו את הוועדה שהחליטה לשלול לו שכר של ארבעה ימים. זאת, "מאחר שהשר בן אליעזר נעדר בעבר לא אחת מישיבות הכנסת, ללא הצדק סביר, ואף ננקטו כלפיו סנקציות בעבר".

מלשכת השר בן אליעזר נמסר בתגובה, כי "אנו מצרים כי החלטתה הממורמרת והלא הוגנת של ח"כ שלי יחימוביץ נגד השר ברק והשר בן אליעזר הגיעה לאוזני השרים דרך התקשורת ללא זכות לערער או להגיב. השר בן אליעזר נסע במסגרת תפקידו כשר התמ"ת...לצערנו, החלטת הועדה אמרה כי השר נסע לחו"ל ושכחה לציין כי עשה זאת תמיד במסגרת תפקידו כפי שציינה זאת לגבי שר החוץ. השר בן אליעזר ימשיך לשרת את המדינה, תוך שמירה על תפקידו החשוב כחבר כנסת".

סעיד נפאע - הח"כ הנעלם

מבין חברי הכנסת, רק סעיד נפאע (בל"ד) נעדר מעל למותר. נפאע נעדר ממחצית מישיבות הכנסת שהתקיימו, 19 בסך הכול, בעוד שמותר היה לו להיעדר משליש מהן בלבד, שזה 13 ישיבות. בכך הוא חרג בשש היעדרויות מעל למותר. נפאע נימק את היעדרויותיו בכך ששהה בחו"ל והשתתף בשתי ועדות בארצות הברית בהן הרצה ובחלק מהימים הוא העביר הרצאות ופגש אישים שונים.

נימוקי נפאע ממש לא שכנעו את הוועדה שהחליטה להרחיב את הסנקציה נגדו ולשלול ממנו שכר של תשעה ימים. "אין זו הפעם הראשונה שבה נעדר ח"כ נפאע מעל למותר ואף הוזהר בשל כך", נכתב בהחלטת הוועדה. "הוועדה רואה חשיבות מיוחדת בכך שחבר כנסת, אף יותר משר או סגן שר, לא יחרוג מהוראות חוק החסינות בנוגע למכסת ימי ההיעדרות המותרת, שכן בניגוד לשר, הכנסת היא מקום פעולתו המרכזי של חבר הכנסת".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן נעדר משתי ישיבות מעל למותר. הוא נכח ב- 17 ישיבות ונעדר מ- 21 ישיבות, אך וועדת האתיקה החליטה לקבל את נימוקיו שהוא שהה בחו"ל במסגרת תפקידו וקבעה כי, "עצם מהות תפקידו של שר החוץ מהווה הצדק סביר להיעדרויותיו".

בדברי הסיכום של הוועדה נכתב כי, "היעדרות מעבר למותר בחוק החסינות יוצרת מצג של זלזול הנבחרים הן כלפי הציבור והן כלפי הכנסת. התנהגות זאת עלולה לפגוע במעמד הכנסת ובאמון הציבור כלפיה. בשולי ההחלטה מוצאת הועדה לציין לחיוב את הרוב המכריע של חברי הכנסת אשר נהגו כהלכה, במיוחד בשל העובדה שבעבר נאלצה ועדת האתיקה להתמודד עם מספר גדול בהרבה של היעדרויות בלתי מוצדקות".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully