וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום יוחשך במחאה על הקמת הפחמית

אייל דץ

21.10.2009 / 14:45

מטה החירום של ראשי הרשויות המקומיות נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית הושק היום. בין הצעדים המתוכננים: כיבוי אורות בכל הדרום וחלוקת מסיכות אב"כ

"אנחנו נאבקים פה על הזכות של הילדים שלנו לנשום אוויר נקי. החלטנו לאחד כוחות, כל הרשויות באזור, ולהילחם מלחמת חורמה נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית. באנו לפה היום לומר שהדרום והעיר אשקלון הם לא פח האשפה של המדינה", כך אמר היום (רביעי) ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, במסיבת העיתונאים להשקת מטה חירום ראשי הרשויות המקומיות נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית.

במסיבת העיתונאים נכחו גם אלון שוסטר, ראש מועצה האזורית שער הנגב, יאיר פרג'ון ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, שלמה עובדיה מנכ"ל איגוד ערים איכות הסביבה נפת אשקלון, יורם שפר, חבר מועצת עיריית אשקלון ובכירי הארגונים הסביבתיים.

לדברי וקנין, "חברת החשמל אלופה בלטעון טענות. החברה מאיימת שאם לא תקום תחנה פחמית יהיו משברים באספקת חשמל. זו פשוט הטעיה. התחנה הזו נועדה לספק מענה לשיא הביקושים בקיץ ובחורף. השיא הזה מסתכם ב-100 שעות בשנה בלבד. האם בשביל 100 שעות אנחנו צריכים לזהם, 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה, 600 אלף תושבים? האם בשביל 100 שעות אנחנו סותמים את חדר המיון של בית החולים ברזילי בילדים עם מחלות נשימה?"

וקנין ציין את הפעולות המתוכננות מטעם מטה החירום. ואמר כי בין היתר מתוכננים כיבויי אורות בכל הרשויות בדרום והסביבה, "כמסר על החושך שהפחם הזה יביא לנו". אמר וקנין. עוד יידרשו במטה חלוקת מסיכות אב"כ לתושבי הדרום, "על מנת להתגונן מפני הזיהום", ופעילויות במערכת החינוך בכל הדרום להסברה.

המאבק נגד הקמת התחנה מגיע בימים אלו לישורת האחרונה, זאת בעקבות ההחלטה בעניין של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) שתפורסם בשבוע הבא. הוועדה צפויה לאשר את הקמת התחנה ובכל לגלגל את הכדור בחזרה לשרי הממשלה שיידרשו לקיים החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully