וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאהב המושלם נמצא בעין גדי

גיל ברנר

21.10.2009 / 14:55

מעשה ביעל שריפא בעצמו את רגלו הקטועה, ולא מפסיק לחזר אחרי הצעירות בסביבה. בעוד כמה חודשים נדע אם הרומנטיקה משתלמת

כל המגיע בימים אלו של אמצע אוקטובר לשמורת עין גדי ולמטעי התמרים של קיבוץ עין גדי, ישים לב בוודאי לפעילות נמרצת בעדר היעלים. עונת האהבה (עונת הייחום בפי הזואולוגים) בעיצומה. זכרים נלחמים זה בזה בעקשנות עד לניצחון, המנצח זוכה בכל העדר ואילו למפסיד אין אפילו פרס ניחומים. המסכן נשאר רק עם הפנטזיות בראש ועם כאב ראש עצום כתוצאה מהנגיחות שקיבל מיריבו המנצח.

עונת האהבה נמשכת בערך כחודש שלאחריה ייפרדו הזכרים השולטים מהנקבות וכחמישה חודשים לאחר ההזדווגות ייוולדו הגדיים הקטנים. אבל הסיפור אינו על עונת האהבה היעלית אלא על כוח רצון ונחישות גברית, או אולי בעצם – על כריזמה זכרית על שלוש רגליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים בערך נתפסה רגלו השמאלית האחורית של יעל זכר מבוגר בגדר רשת המקיפה את בי"ס שדה עין גדי. כתוצאה מהמאבק בגדר נפגעה הרגל השמאלית האחורית של היעל ללא תקנה והתפתח נמק. היעל, ללא טיפול וטרינרי וללא אנטיביוטיקה, פרש מעדר היעלים והחל בריפוי עצמי, כפי שקורה אצל חיות בר בטבע: שתייה מרובה, אכילה מועטה, מנוחה רבה, וכנראה גם לעיסה מעלי הצמח גרויה שעירה הגדל בשמורת עין גדי ולו תכונות אנטיביוטיות מוכחות.

לאחר התנזרות מעדר היעלים, ריפוי עצמי ואובדן של כף הרגל כמעט עד לפרק, חזר היעל אל עדר היעלים כשהוא מדדה /צולע על רגלו השמאלית האחורית. עברו שנתיים והיעל כבר כמעט בן שבע, היעל שבעזרת הרבה לימוד עצמי וכוח רצון כבר לא מדדה אלא רץ ומקפץ. הוא סיגל לעצמו הליכה מיוחדת המלווה בהשענות על הגדם, דחיפה עם הרגל הבריאה הנגדית ואז ריצה וקפיצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיגל לעצמו הליכה מיוחדת המלווה בהשענות על הגדם, דחיפה עם הרגל הבריאה הנגדית ואז ריצה וקפיצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע התברר שאין סוף לכוח הרצון. התברר שהיעל שלנו הוא גם מאהב מושלם. לאחר שניצח בקרבות אל מול יעלים זכרים אחרים ובריאים ממנו, הוא ניגש במרץ אל מלאכת החיזור והאהבה. היעל הגידם נצפה מחזר במרץ ובעקשנות אחר הנקבות , מנסה את מזלו אצל הצעירות, עובר אל המבוגרות יותר ולא מרפה. אך הנסיבות המצערות שהפכו אותו לנכה לא ריפו את ידיו אלא הוא פיתח טכניקת חיזור ופריטה על נימי הרגש הנשיים מקדמת דנא.

ומה כוללת הטקטיקה? ברגע המתאים הוא מפעיל את הטקטיקה הנושנה, השענות על גדם רגל שמאל אחורית, קיפול חלקי של רגל ימין אחורית, בעיטה בקרקע וקפיצה אל עבר הנקבה. הרבה ניסיונות ואכזבות חווה היעל, אך גם הצלחות לא מעטות: הנקבות נראות כאילו אדישות, אבל בעזרת קצת עקשנות, נחישות ורומנטיקה... הטבע כבר עושה את שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully