וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזאם: "שיקרתי בחקירה כדי להגן על רוני רון"

גלעד גרוסמן

21.10.2009 / 12:03

האם, החשודה ברצח בתה רוז, סיפרה מעל דוכן העדים כי הטעתה את חוקרי המשטרה, משום שלא יכלה לבגוד ברוני רון. "לזכרה של רוז אני צריכה להגיד עכשיו את האמת"

עדותה של מארי פיזאם, הנאשמת יחד עם בעלה רוני רון ברצח בתה רוז, נמשכה גם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. פיזאם סיפרה מעל דוכן העדים על חקירתה במשטרה ואמרה שלא סיפרה את האמת לשוטרים, כיוון שלא יכלה לבגוד ברוני רון. "לא יכולתי להלשין עליו". אמרה פיזאם.

כשנשאלה פיזאם על ידי פרקליטותיה, עורכות הדין רוויטל סוויד ומירב גרינברג, מדוע הגרסה שסיפרה בבית המשפט שונה מגרסתה במשטרה אמרה פיזאם, כי "אני כלואה כבר 14 חודשים. היה לי זמן לחשוב. רוני לא יכול עוד להשתלט עלי. לזכרה של רוז אני צריכה להגיד את האמת כדי שתוכל לנוח על משכבה בשלום. אני רוצה שגם הבנות האחרות שלי ישמעו את האמת, ואני אוכל להמשיך בחיי".

דובר חב"ד:"רוני רון ניסה להכניס את רוז לפנימיה". יותם רונן
"אני כלואה כבר 14 חודשים. היה לי זמן לחשוב"/יותם רונן

כשנשאלה פיזאם לגבי טענת התביעה על כך ששידלה את רוני רון לבצע את הרצח, השיבה "לא יכולתי לרצות שהבת שלי תמות. אני לא יכולה לשדל את רוני לשום דבר. אני לא מסוגלת לעשות את זה".

היא סיפרה שרק ביום שמצאו את גופתה של רוז היא ידעה שהגופה הושלכה לירקון. "חשבתי שרוני קבר אותה וכיבד את הילדה. שאלתי אותו הרבה פעמים איפה היא קבורה אבל הוא ענה לי שיותר טוב שלא אדע. היא הוסיפה שבהתחלה היא לא השלימה עם מותה של רוז וכי "היום אני יודעת שאני חייבת להמשיך את חיי בלי רוז ואני לא יודעת איך אני מסוגלת. זה נגמר", אמרה ופרצה בבכי חסר מעצורים.

במהלך החקירה הנגדית הציגה התובעת, עורכת הדין ענת אבידוב, קלטת מחקירתה הראשונה של מארי במשטרה, בה נשאלה על ידי החוקרים אם היא לא מתעניינת ברוז ומה יקרה אם יפגעו גם בשתי בנותיה הקטנות על כך השיבה "מה פתאום לא אתן לאף אחד לגעת בבנות שלי". לאחר מכן כששאלו אותה מה לגבי רוז האם היא לא בתה אז אמרה: "היא בת שלי רק בגלל הניירת". פיזאם הסבירה לשופטים שכשנחקרה במשטרה הציבה קיר זכוכית שניתק אותה מהמציאות ואילו היום הקיר הזה הוסר.

אמש אמרה פיזאם מעל דוכן העדים, כי "מעולם לא חשבתי שזו לא הייתה תאונה. רוני אמר לי שזו הייתה תאונה. לא חשבתי אף פעם שהבת שלי נמצאת בתוך מזוודה".

מארי סיפרה שביום מותה של רוז היא הלכה לגן שעשועים עם שתי בנותיה הקטנות ורוני רון יצא מהבית עם רוז. כשהוא חזר בערב הייתה מארי, לטענתה, חצי רדומה ושאלה אותו איפה רוז. הוא סיפר שהילדה נמצאת אצל אימו וכך אמר לה גם במשך כמה ימים.

רוני רון מעיד בבית המשפט. אורי לנץ
לאחר שרון סיפר לה את שאירע היא נסגרה בחדרה במשך שעות/אורי לנץ

לאחר מכן, סיפר לה רוני שרוז נמצאת בבית ספר צרפתי. "שאלתי אם יש לה כל מה שהיא צריכה, אם הוא דאג לה לבגדים. הוא לא ענה. עם הזמן התרגלתי לכך שהוא לא עונה לי. התשובות שלו היו מוזרות. התחננתי שייתן לי תשובות", אמרה מארי. כעבור כמה ימים אמר לה רון : "'זה נגמר, רוז לא תחזור'. הוא לא אמר שהיא מתה אך הבנתי. חשבתי שאני אשתגע, לא יכולתי לעכל את זה. אמרתי לו שהוא חייב לעשות משהו. אני יודעת שאי אפשר, אבל רציתי שיהיה קסם והיא תחזור".

היא סיפרה שלאחר שרון סיפר לה את שאירע היא נסגרה בחדרה במשך שעות: "הרגשתי שאני מתה איתה". מארי סיפרה גם שרון אמר לה לשכוח מהכל כאילו לא קרה כלום. "הדחקתי. עשיתי כאילו שהיא בצרפת אבל אני לא מסוגלת להמשיך לחיות בלעדיה". עוד אמרה שרצתה לעזוב את הבית עם בנותיה אבל לא היה לה לאן.

רוז פיזם. חטיבת דובר המשטרה
רוז פיזם/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully