וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הזרים הגיעו לכנסת, ישי החרים הדיון

פנחס וולף

21.10.2009 / 11:23

שר הפנים סירב להגיע לדיון מיוחד על גירוש ילדי העובדים הזרים, משום שח"כ ניצן הורוביץ הזמין אותם להשתתף בו. ישי: "הורוביץ הופך את כנסת ישראל לתיאטרון אבסורד"

חברי הכנסת דנו על גירוש העובדים הזרים, אך השר האחראי להחלטה לא הגיע: הוועדה המשותפת לבעיית העובדים הזרים וועדת המשנה למאבק בסחר נשים, קיימו היום (רביעי) דיון מיוחד תחת הכותרת "מדיניות משרד הפנים ויחידת 'עוז' כלפי קורבנות סחר בבני אדם". שר הפנים אלי ישי סירב להגיע לדיון, בשל העובדה שח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הביא לדיון ילדי עובדים זרים המיועדים לגירוש.

בתגובה למעשה של הורוביץ, תקף ישי בחריפות את מה שהוא הגדיר "הניסיון של אותו חבר כנסת להפוך את כנסת ישראל לתיאטרון אבסורד, ולאור זאת לא היתה בכוונתי להגיע לדיון הוועדה". לצד זה, ישי ביקש מיו"ר הוועדה, ח"כ אורית זוארץ, לקיים דיון בנושא במשרד הפנים, עם כל הגורמים הרלוונטיים. לדבריו, "הדיון הוא רציני ומטריד מעבר לניסיון של חבר כנסת מסוים ליצור פרובוקציה תקשורתית. אותו חבר כנסת שחושב שהדיונים מתקיימים רק בתקשורת לוקח עליו את האחריות להעדר דיון מהותי".

אלי ישי. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שר הפנים אלי ישי סירב להגיע לדיון, בשל העובדה שח"כ ניצן הורוביץ הביא לדיון ילדי עובדים זרים המיועדים לגירוש/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

היעדרותו של ישי הובילה לויכוח בין חברי הוועדה. הורוביץ תקף בחריפות את ישי ואמר לאחד מחברי הכנסת של ש"ס, כי "מבחינתך להכניס אותם לכלא ולזרוק ילדים, זה בסדר, אבל שר הפנים וש"ס פוחדים משני ילדים שיושבים בחדר. ממש נורא ואיום שהם הגיעו לכאן".

בתגובה, אמר לו ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "תפסיק עם ההצגה שלך. הבאת ילדים לעשות פה הצגה. ההצגה נגמרה". ואילו ח"כ ניסים זאב אף הוא מש"ס, הוסיף כי "יש פה ניסיון להציג את הטוב הרע והמכוער שמשרד הפנים הוא המכוער. זה דבר לא נכון ולא צודק".

דיון בועדת הכלכלה. עומר מירון
"מבחינתך להכניס אותם לכלא ולזרוק ילדים, זה בסדר, אבל שר הפנים וש"ס פוחדים משני ילדים שיושבים בחדר"/עומר מירון

יו"ר וועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ (קדימה) הודיעה כי הגעת ילדי העובדים הזרים היתה שלא בידיעתה. "היה אמור להתקיים דיון אחרי הדיון שלנו עם הילדים", היא אמרה. "זה דיון מבורך. איננו יכולים להתנער מכשלים שאנחנו אחראיים להם. סוגיית ילדי העובדים הזרים נוגעת ללב. רוב הילדים נולדו בארץ. מטרת הישיבה עם שר הפנים היתה להגיע להסדר, לפרוס את הטיפול של כל הרשויות יחד למשך תקופה".

בתחילת השבוע קראה סיעת העבודה בכנסת לממשלה בישיבתה השבועית, לנקוט בצעד הומניטרי ולהעניק באופן חד פעמי אזרחות ישראלית ל-1,200 הילדים הזרים שנולדו בישראל ול-600 הוריהם. במקביל קראה סיעת העבודה להמשיך במאמצים לאתר את מאות העובדים הזרים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל ולהחזירם למולדתם לצורך פינוי מקומות עבודה לאזרחי ישראל.

ילדי עובדים זרים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
העבודה קראה השבוע לנקוט בצעד הומניטרי ולהעניק באופן חד פעמי אזרחות ישראלית ל-1,200 הילדים הזרים שנולדו בישראל ול-600 הוריהם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully