וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה נגד איידס? מסתבר שלא כל כך מהר

טליה שחר

21.10.2009 / 12:16

אחרי שמדענים בפריז בישרו על חיסון שמוריד בשליש את סיכויי ההידבקות בנגיף, מתברר כעת שיעילותו נמוכה ועלולה להיחלש לאורך זמן

תוצאות מאכזבות לניסוי בחיסון נגד איידס: לפי התוצאות המלאות, יעילות החיסון נמוכה מכפי שדווח מוקדם יותר ואף עלולה להיחלש לאורך זמן. כך פורסם אתמול (שלישי) בכינוס רפואי בצרפת ובכתב העת הרפואי "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין".

לדברי החוקרים, החיסון אינו מגן על אנשים שנמצאים בסיכון גבוה להידבקות ב-HIV. בקרב אנשים בעלי סיכון נמוך יותר, ההגנה נחלשת אחרי שנה. חוקרים אחרים אף אמרו שאם מעבדים את הנתונים באופן שונה, שיעור ההצלחה הוא עוד יותר זניח.

לפני כחודש פורסמו התוצאות הראשוניות של מחקר בן שלוש שנים בתאילנד על חיסון שניתן בשש זריקות. החוקרים מצבא ארצות הברית שביצעו את הניסוי בשיתוף עם אנשי משרד בריאות התאילנדי, חשפו שלכ-31% מהנבדקים היה סיכוי נמוך יותר להידבק באיידס. אלה עדיין תוצאות חלשות, אך הטובות ביותר שהושגו ב-20 השנים בהן נעשו ניסיונות למצוא חיסון למחלה.

למרות התוצאות החדשות, שבוודאי אינן מצדיקות קבלת חיסון, מנהלי המחקר חושבים שהן עדיין חשובות ומשמעותיות למחקר עתידי. "זוהי אפקטיביות קלה, במקרה הטוב, אבל אני מאמין שהיא עדיין רלוונטית ושצריך להמשיך ולבנות עליה", אמר אנתוני פאוצ'י, מנהל המרכז הרפואי הלאומי בארה"ב שנתן חסות למחקר. מנגד, מבקרי המחקר טוענים שהתוצאות הראשוניות היו מזל מקרי שפומפמו יתר על המידה על ידי המדענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully