וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אמיר ברנע מגבש הסדר חדש לאפריקה ישראל

מאת מיכאל רוכוורגר

21.10.2009 / 12:38

החברה אמורה להעביר מחר לנציגות בעלי האג"ח, המחזיקים ב-12 סדרות הארוכות של איגרות החוב של החברה, הצעה חדשה להסדר לפריסת חובותיה

אפריקה ישראל אמורה להעביר מחר לנציגות בעלי האג"ח, המחזיקים ב-12 סדרות הארוכות של איגרות החוב של החברה, הצעה חדשה להסדר לפריסת חובותיה בהיקף של כ-8 מיליארד שקל (7.5 מיליארד שקל לבעלי אג"ח ו-500 מיליון שקל לבנקים בישראל). על הכנת ההצעה עמל בימים אלה פרופ' אמיר ברנע, שמונה בידי אפריקה ישראל ליועץ כלכלי-מגשר מול מחזיקי האג"ח.

ביום ראשון הקרוב אמורה להתקיים פגישה בין ראשי אפריקה לנציגות בנוגע למתווה שיוצע. בין הצדדים סוכם כי המגעים יסתיימו עד ל-6 בנובמבר 2009. ברנע עדיין לא גיבש את המתווה הסופי שיצטרך לקבל את אישורו של הבעלים לב לבייב, אך לפי ההערכות המתווה צפוי להיראות שונה מהמתווה שהציגו לפני כשבוע חברי הנציגות לראשי אפריקה ישראל.

המתווה של ברנע צפוי להתייחס גם לבנק הפועלים, שהוא הנושה הגדול ביותר של קבוצת לבייב במערכת הבנקאות בישראל. החברה חייבת לבנק 2.5 מיליארד שקל. שלשום קיים ברנע פגישה עם עו"ד ליפא מאיר, המשמש יועץ המשפטי של נציגות מחזיקי האג"ח, כדי לעדכן אותו על הקווים הכלליים של המתווה המתגבש.

דירקטוריון אפריקה אישר אתמול את הסכמות הביניים עם הנציגות בקשר להתנהלות החברה עד להסכמות לגבי הסדר חוב. במסגרת זו נקבע מנגנון למסירת מידע לנציגות וליועציה, בכפוף להתחייבות לסודיות. סוכם כי אפריקה תישא בהוצאות הנציגות ברמה סבירה (לרבות שכירת שירותי יועצים), וכי ימונה משקיף מטעם הנציגות לדירקטוריון החברה.

אפריקה תימנע מלבצע תשלומים לבעל שליטה, מביצוע דיספוזיציה בנכסים מהותיים של החברה ללא הסכמת הנציגות, מתשלומי קרן בגין חובות לנושים פיננסיים של החברה, וכן מהענקת פטור מאחריות בגין כל נזק שייגרם בשל פעולה או מחדל של הנציגות.

בשבוע שעבר דחו ראשי אפריקה ישראל את הצעת בעלי האג"ח. ההצעה כללה הנפקת זכויות שבה אפריקה תגייס 1.34 מיליארד שקל, כשלבייב יזרים מיליארד שקל. על פי ההצעה, סכום זה בצד 500 מיליון שקל מתוך הקופה של אפריקה ישמשו להחזר של 1.5 מיליארד שקל לבעלי האג"ח, עם עדיפות לסדרות הקצרות. תמורת ההזרמה הוצע כי לבייב יישאר בעל שליטה מוגבל עם אחזקה של 45%, ותינתן לו אופציה להגדיל את אחזקתו.

תמורת ויתור על חוב של מיליארד שקל יקבלו המוסדיים 40% ממניות אפריקה, ותמורת ויתור על חוב נוסף של 1.5 מיליארד שקל יקבלו המוסדיים מניות בשיעור של 20%-30% בחברות הבנות. יתרת החוב תומר לשתי סדרות אג"ח חדשות שיונפקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully