וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורים? אובמה יחסן נגד סיגריות וקוקאין

הממשל בארצות הברית החליט לנסות ולגרום לחברות התרופות לייצר חיסונים שיעזרו למכורים לניקוטין וסמים אחרים

מכורים לסיגריות או קוקאין? הממשל בארצות הברית רוצה שחברות התרופות יעזרו לכם באמצעות חיסון. בממשל אובמה משוכנעים כי יש צורך בטיפול חדש וטוב יותר למכורים ולכן מרכזים שם את המאמצים בפיתוח החיסון כדרך חדשה לטפל ואולי אף למנוע התמכרות לשלל חומרים ממכרים.

"זו השקפה שונה ממה שניסינו בעבר", אמרה השבוע דוקטור נורה וולקו, מנהלת הסוכנות הלאומית להתמכרות לסמים במהלך מפגש של אגודת חוקרי המוח בשיקגו. וולקו ציינה כי הסוכנות שלה מתכוונת להשתמש בהשקעות הכספיות הגדולות של חברות התרופות בפיתוח חיסונים חדשים, לאחר הצלחת החיסון שפיתח מרק גרדסיל למניעת הווירוס שגורם לסרטן צוואר הרחם.

"ישנה כמות גדולה של מחקרים והתפתחויות בחיסונים נגד סרטן ועוד שורה שלמה של הפרעות בריאותיות", אמרה ד"ר וולקו, "אנחנו יכולים לנצל את הפיתוחים הללו".לפני שתעשה את זה, צריכה הדוקטור לפתות את חברות התרופות לפתח את החיסון באמצעות מימון של ניסויים קליניים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לא פשוט לשכנע חברות תרופות להשקיע בחיסונים

מוקדם יותר החודש, הסוכנות שלה העניקה מענק של 10 מיליון דולר לחברת התרופות "נאבי" עבור קיום השלב האחרון של הניסויים הקליניים של חיסון נגד התמכרות לניקוטין שנקרא "ניקווקס". וולקו הסבירה כי עשתה את שיעורי הבית שלה לפני שהעניקה את הסכום הגדול לחברה ווידאה כי הפיתוח שלה שונה בצורה מהותית ממוצרים אחרים בשוק. "כאשר אתה משקיע במשהו ברמה כזו, זה יכול להיות מסוכן מאוד", אמרה. החיסון החדש אמור לגרות את המערכת החיסונית בכדי שזו תייצר נוגדנים לניקוטין, תחסום את האפקטים המהנים של העישון ותמנע ממעשנים המנסים להפסיק מלחזור ולעשן.

אם החיסון החדש אכן יעבוד, ההשלכות של כך יכולות להיות עצומות, הסבירה וולקו. "מדובר בבעיה בינלאומית שהורגת חמישה מיליון בני אדם מדי שנה ברחבי העולם". התהליך בו ישתמשו בכדי לגרום למכורים להגמל מניקוטין יכול להיות יעיל גם למכורים לחומרים אחרים.

הסוכנות הלאומית להתמכרות לסמים ציטטה מחקר שפורסם החודש על חיסון נגד קוקאין שעוזר לחסום את תחושת הריחוף שמורגשת על ידי 38 אחוזים מהמכורים לקוקאין. החיסון פותח על ידי דוקטור תומאס קוסטן מיוסטון, שהשתמש בגישה דומה לייצר חיסון נגד ניקוטין שנמצא כרגע בניסוי במרפאות פרטיות ברחבי אירופה.

וולקו אמרה כי לא פשוט לשכנע את חברות התרופות להשקיע בחיסונים נגד התמכרות לסמים, בשל בעיות של אחריות מוגבלת וכיוון שהמשתמשים בסמים סובלים מסטיגמות. "לצערי, כאשר זה מגיע לטיפול בהתמכרות לסמים, מרבית המשקיעים מעדיפים שהממשלה תעשה את זה", אמרה דוקטור וולקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully