וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תמצא בתוך 10 שנים תחליף לנפט"

20.10.2009 / 21:23

ראש הממשלה נאם בפתיחת ועידת הנשיא. "אני מאמין שהתלות בנפט פוגעת בעולם - ביטחונית, כלכלית וסביבתית. אנחנו חייבים להיפטר מהתלות בנפט. זה אפשרי"

איך הופכים משברים להזדמנויות? הערב טקס הפתיחה של ועידת הנשיא השניה.

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, נאם בפתיחת הוועידה. "הפרחנו שממה, קלטנו עלייה והקמנו מדינה לתפארת. פרצנו דרך בתחומים שיש בהם מקום לידע. אנחנו לא נלאים במאמצים לעשות שלום עם הפלסטינים, וגם איתם נצליח. רבים חושבים שזוהי משימה בלתי אפשרית. אני מאמין שהשלום עם הפלסטינים אפשרי. זה דורש מנהיגות ואומץ לב משני הצדדים. לכן אני קורא לאבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית - הובל את עמך לשלום. אמור לעמך שהגיע העת לסיים את הסכסוך אחת ולתמיד.

"אני מאמין שהתלות בנפט פוגעת בעולם - ביטחונית, כלכלית וסביבתית. כלכלית מפני שלאורך זמן ללא פיתוח אנרגיה חליפית הגברת הביקושים לנפט והקטנת ההיצע יגרמו לעליית מחירים - שיפגעו במדינות המייבאות נפט. סביבתית מפני שזיהום הנפט פוגע באוויר שאנחנו נושמים, במזון שאנחנו אוכלים. התלות בנפט פוצעת אותנו באופן יומיומי - ואת כדור הארץ. אנחנו חייבים להיפטר מהתלות בנפט. זה אפשרי. לפעמים דרושה המצאה אחת או שניים כדי לפרוץ את הדרך ולשנות סדרי עולם - ונעשה זאת", אמר נתניהו.

"עלינו להקים ועדה שתורכב ממומחים מכל התחומים, שתשים לעצמה מטרה לכך שבעוד 10 שנים יהיה לנו תחליף ראוי לנפט. אנחנו יכולים לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי. הנושא החשוב ביותר למדינת ישראל מבחינת אבטחת העתיד, שינוי סדרי עולם - מציאת חלופה לנפט. ועדה לאומית של מדענים, מהנדסים, אנשי ממשלה במטרה להביא תוכנית מעשית לפיתוח טכנולוגיה על מנת להחליף את הנפט בעוד 10 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully