וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדופיל האמריקאי: באתי לארץ כדי להתגייר

איילה חננאל

20.10.2009 / 22:24

דונלד נלסון, הפדופיל האמריקאי, שנתפס הבוקר בירושלים טוען כי הוא סיים לרצות את עונשו ועלה לארץ במטרה ללמוד יהדות. בחפציו האישיים נמצאו תמונות של ילדות קטנות

הפדופיל האמריקאי דונלד אדוארד נלסון, שנתפס היום (שלישי) בירושלים, טען בשימוע שנערך לו באגף הזרים במשרד הפנים בראשותו של קובי ניניו, כי ריצה בעבר עונש מאסר בכלא האמריקאי בגין אונס בתו, בסיומו שוחרר ואינו מבין מדוע הוא מבוקש. הוא הוסיף כי הגיע לארץ במטרה ללמוד יהדות.

בשימוע טען נלסון כי נכנס לישראל בשנת 2009 "למטרת תיור ולימוד יהדות בירושלים", וטען שרצה להתגייר וכי הוא שוהה בירושלים בגפו.

כאשר נשאל נלסון מדוע נשאר בישראל גם לאחר שידע כי אשרתו פגה בחודש אפריל 2009, ענה נלסון: "אני מאוד אוהב את ישראל". כאשר נשאל על מה הואשם בארה"ב, ענה כי הואשם בבעילת בתו בת החמש וריצה עונש מאסר של 4 שנים. לדבריו, לאחר ריצוי העונש שוחרר. לשאלה כיצד שוחרר מהכלא השיב נלסון כי הוא ערער על העונש וההאשמות נגדו בוטלו, אך לא ידע להשיב למה ה-FBI מחפש אותו שכן, לדבריו, הוא זכאי.

בחפציו האישיים מצאו חוקרי המשטרה ספרי תורה, ציציות, כיפות, מגן דוד,ושלוש תמונות של ילדות קטנות. בחקירתו טען נלסון כי הילדות המצולמות הינן "ידידות" שלו אותן הוא "מכיר הרבה זמן". תמונות נוספות של ילדות קטנות נתפסו על ידי החוקרים גם בדירת ההוסטל בה שהה.

עם זאת לאחר חקירה קצרה שיחררה אותו המשטרה לאחר שקבעו כי לא ביצע עבירות בארץ וכי ניתן להרחיקו לארה"ב. נלסון הועבר לידיי יחידת עוז של משרד הפנים. ממשלת ארה"ב הודיעה כי ברגע שהליך ההרחקה של נלסון יסתיים, יישלחו לארץ מרשלים פרדליים ללוות אותו חזרה לארה"ב.

נשפט ל-110 שנות מאסר

נלסון, אזרח אמריקאי בן 59, שפוט ל-110 שנות מאסר בארצות הברית בגין הרשעה בעבירות פדופיליה. את עבריין המין עצרו שוטרים מזרוע סער ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית - להב 433. משם הוא הועבר לידי יחידת עוז של משרד הפנים בעוון שהות בלתי חוקית.

שלטונות ארצות הברית ביקשו סיוע באיתורו של נלסון ממדור האינטרפול במחלקה לתיאום מבצעי של חטיבת המודיעין של המשטרה. נלסון אותר באכסניית "ג'פה גייט" בירושלים בה עבד תוך שניסה להסוות את זהותו באמצעות גידול זקנו ושיערו. בלשי זרוע סער של המשטרה זיהו את נלסון על פי תמונה ועצרו אותו. בחיפוש באכסניה נמצא גם דרכונו האמריקאי.

נלסון, המוגדר כעבריין מין נמלט בארצות הברית, נשפט ל-110 שנות מאסר בגין 52 סעיפים של התעללות מינית בקטינים. נלסון נכנס לישראל בתחילת השנה ומקום הימצאו לא היה ידוע. מהבדיקה עולה כי ויזת התייר שלו פגה בחודש אפריל האחרון ועל כן הוא מוגדר כשוהה בלתי חוקי בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully