וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קולט ערוץ 1? עדיין תשלם את האגרה

נורית רוט

20.10.2009 / 18:30

בית המשפט השלום בירושלים קבע כי השאלה היחידה שקובעת אם קיימת חובת תשלום אגרה או לא היא עצם קיומו של מכשיר טלוויזיה בבית, ולא היכולת לקלוט את השידורים

גם אם הטלוויזיה שלכם לא קולטת את שידורי מהדורת החדשות "מבט", את תוכנית האקטואלי "פוליטיקה" או כל תוכנית אחרת שרשות השידור מציעה - עדיין תצטרכו לשלם אגרה בגין החזקת מקלט טלויזיה. כך קבע בשבוע שעבר בית משפט השלום בירושלים.

בית המשפט דן בשאלה אם חובת תשלום האגרה חלה על עצם ההחזקה של מכשיר הטלוויזיה או רק על היכולת לצפות בשידורים שרשות השידור מציעה לצופים.

הנושא עלה לדיון בעקבות בקשתו של התובע, דני מינצר, לבטל את העיקולים והחובות שהצטברו נגדו בגין אי תשלום אגרות של רשות השידור משנת 2004 עד שנת 2008. מינצר טען שהטלוויזיה שברשותו לא היתה מסוגלת לקלוט את שידורי הרשות בתקופה האמורה, ולפיכך הוא לא צריך לשלם את האגרה.

רשות השידור דרשה ממנו את תשלומי האגרה עוד משנת 2004, תקופה בה לא קלט שידורים, בטענה כי אין חשיבות לאופן או שיטת השידורים לצורך החיוב באגרה.

השופטת אנה שניידר הסכימה עם הרשות וקבעה כי החוק לא קבע פטור מתשלום במקרה שהצרכן לא יכול לקלוט את שידורי רשות השידור במכשיר הטלוויזיה שלו. השאלה היחידה שקובעת אם קיימת חובת תשלום או לא היא עצם קיומו של מכשיר טלוויזיה בבית, קבעה השופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully