וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שליש מהח"כים הגיעו לישיבה לזכר רחבעם זאבי

פנחס וולף

20.10.2009 / 17:17

נוכחות דלילה למדי של חברי הכנסת בישיבה המיוחדת לזכרו של רחבעם זאבי לרגל שמונה שנים לרציחתו. ליברמן: "מורשתו של גנדי חיה וקיימת"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) ישיבה מיוחדת לזכרו של רחבעם (גנדי) זאבי, השר לשעבר שנרצח בידי מתנקש פלסטיני במזרח ירושלים. יושב ראש הכנסת רובי ריבלין פתח את הישיבה ואמר כי: "במובנים רבים אני מוצא קווי דמיון בין שני האישים רחבעם זאבי ויצחק רבין. היום בחלוף השנים משקפים בעיני שניים אלה את מה שעובר על החברה שלנו כולה".

למרות הנאומים המרגשים מעל הדוכן, במליאה עצמה נרשמה נוכחות דלילה למדי. רק ארבעים חברי כנסת ושבעה שרים הטריחו את עצמם להגיע לישיבה המיוחדת, רובם מסיעות הימין. חברי הכנסת הערבים וחברי הכנסת של מר"צ לא הגיעו לישיבה. אהוד ברק היה חבר הכנסת היחידי מסיעת העבודה המפולגת שהגיע לישיבה. מהליכוד הגיעו שבעה חברי כנסת בלבד ודווקא מסיעת קדימה נרשמה נוכחות מכובדת – כמעט ממחצית הסיעה הגיעה לישיבה

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בישיבה המיוחדת כי: "מורשתו של גנדי חיה וקיימת. אהבתו הגדולה לארץ ישראל מולדתנו האהובה, כפי שנהג לכנות אותה, הינם סמל ומופת לדורות. גנדי היה קצין למופת וג'נטלמן אמיתי". גם יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני ספדה לגנדי אמרה בישיבה כי "זאבי היה סמל לערבות הדדית וחברתית. התובנה לפיה כל אחד מאיתנו בדרכו רואה את טובתה של מדינת ישראל צריכה להיות חלק מההבנה הכללית של הבית הזה וגם של הציבור".

רחבעם זאבי, מקים תנועת 'מולדת' ומי שהיה שר התיירות בממשלת שרון, נרצח ב-17 באוקטובר 2001 על ידי שלושה מתנקשים פלסטינים מתנועת החזית העממית, בפתח חדרו במלון הייאט בירושלים. המתנקשים, שירו בו שלושה כדורים מטווח קצר, הודיעו כי זו הייתה נקמה על חיסול מנהיג הארגון על ידי ישראל חודשיים קודם לכן. רחבעם זאבי השאיר אחריו אשה, יעל, וחמישה ילדים: יפתח-פלמח, סייר-בנימין, מצדה, צאלה וערבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully