וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצעת עסקה והתחרטת? לא תשלם קנס יציאה

בר חיון

20.10.2009 / 17:00

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את הצעת משרד התמ"ת להכניס תיקון בחוק הגנת הצרכן, על פיו יוכלו הצרכנים לבטל עסקות שירות שנסגרו בטלפון עד שבועיים מביצוע העסקה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את הצעת משרד התמ"ת להכניס תיקון בחוק הגנת הצרכן, על פיו יוכלו הצרכנים לבטל עסקות שירות שנסגרו בטלפון עד שבועיים מביצוע העסקה.

המצב הקיים הוא שלקוח המבקש לבטל עסקה בשירותי התקשורת השונים, לרוב מחויב במלוא דמי היציאה שעלולים להגיע עד מאות ואלפי שקלים. החלטת ועדת הכלכלה, לפני הקריאה השניה לאישור התיקון לחוק, נועדה לאפשר לצרכן להשתחרר מהתחייבותו, כל עוד הדבר נעשה סמוך לקשירת העסקה. סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, ח"כ אורית נוקד, אמרה היום כי "אנו מבקשים להסדיר בתיקון זה נהלים ברורים ושקופים שיחליפו את הבלבול, המבוכה והבזבוז של צרכנים שפעמים רבות תלויים בחסדים ובמדיניות של החברות השונות, מדיניות שמשתנה מחברה לחברה".

הדיון הבא בוועדה יהיה סביב נושא גובה דמי הביטול שיהיה על הצרכן לשלם לחברות, במידה ולא ירצה בהמשך ההתקשרות. הצפי הוא שחברות התקשורת יטענו כי על דמי הביטול לכסות את העלויות השונות הנגזרות מקשירת העסקה, כגון זמן עבודה של טכנאי התקנה. על כך הוסיפה נוקד, כי היא "מתכוונת לדאוג שדמי הביטול שייגבו מהצרכן יהיו הוגנים וריאליים".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס אמר בסיום הדיון כי "הצעת התיקון לחוק הגנת הצרכן באה לפתור כשל שוק ולהגן על הצרכנים. זכות ביטול העסקה כפי שאושרה היום בוועדה הינה צעד חשוב ביותר לחיזוק זכויות הצרכן בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully