וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לעיתונאים הפלסטינים נמאס מחמאס

ניר יהב

20.10.2009 / 16:13

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" תובעת את מושיר אל-מסרי, חבר פרלמנט מטעם חמאס בגין פגיעה בשמה הטוב. אל-מסרי בתגובה: " 'מען' היא שופר זול של פתח שמפיץ טענות ציוניות ובודה שקרים נגד חמאס"

לראשונה מאז שנוסדה לפני כחמש שנים, החליטה סוכנות הידיעות הפלסטינית הפופולרית "מען" לתבוע לדין חבר פרלמנט של חמאס בגין פגיעה בשמה הטוב ובגין הטחת גידופים. זאת לאחר שבראיון שהעניק לכלי תקשורת אחר, האשים חבר הפרלמנט מושיר אל-מסרי, המוכר כאחד מדובריו הרהוטים של הארגון, את "מען" בהפצת שקרים בחסות ישראל.

תחילתו של הסיפור בדיווח של "מען" אתמול בבוקר מפי גורמים בחמאס, לפיו בארגון מתכוונים לחתום על הסכם הפיוס עם פתח לאחר שובו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מסבב התייעצויות בחו"ל. אל-מסרי התבקש להגיב לדיווח בראיון שהעניק לסוכנות ידיעות אחרת מעזה בשם "פלסטין היום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי וחמאס, וכך אמר: "הדיווח שהובא בסוכנות 'מען' הוא לא יותר מבדיחה. 'מען' היא שופר זול של פתח שמפיץ טענות ציוניות ובודה שקרים נגד חמאס".

התגובה של "מען" לא אחרה לבוא: היועץ המשפטי של הסוכנות, עו"ד שאווקי אל-עיסה, אמר כי הנהלת "מען" החליטה לתבוע את אל-מסרי לדין. "כחבר פרלמנט של חמאס, קידם אל-מסרי את תעמולת הבחירות שלו גם דרך 'מען'. על כן אנחנו תמהים כיצד מעד אל-מסרי, הרי הוא מייצג דרך מדינית וציבור שבחר בו". חבר אגודת העיתונאים הפלסטינית, חסן עבד אל-ג'וואד, התראיין ל'מען' ומתח ביקורת על הסגנון "הבלתי מוסרי" שבו נקט אל-מסרי כשהחליט לתקוף "כלי תקשורת הפועל למען החברה הפלסטינית".

"יש לנו הערכה וכבוד כלפי הפרלמנט"

גם העורך הראשי של 'מען', העיתונאי נאסר לחאם, הביע פליאה על המתקפה של אל-מסרי: "מה שקרה הוא שכתבנו ברמאללה נפגש עם פעיל פוליטי של חמאס, הקליט את הדברים שאמר לו, ואנחנו פרסמנו אותם. זוהי הצהרה פוליטית גרידא ולפיכך איני יודע מדוע חבר הפרלמנט כל כך זעם והתרגש עד כדי אובדן שליטה על עצביו".

מאמציו של לחאם לשוות ל'מען' תדמית הגונה וחסרת פניות הניבו פרי בשנים האחרונות והפכו את 'מען' לכלי התקשורת הפלסטיני הנצפה ביותר ברשות הפלסטינית. בניגוד לכלי תקשורת אחרים הכפופים לארגונים, לאישים פוליטיים ולמפלגות, הוא כפוף רק לכללים עיתונאיים. לעיתים פתח לוחץ על הסוכנות להסיר ידיעה או לפרסם דיווח, לעיתים חמאס עושה זאת, ולעיתים שני הארגונים גם יחד.

מה שהרגיז הפעם את לחאם יותר מכל, כך נדמה, הוא תיוגה של "מען" כתומכת פתח: "יש לנו רק הערכה וכבוד כלפי כל חברי הפרלמנט באשר הם", צוטט בסוכנות שאותה הוא עורך. "איננו מבחינים בין מפלגה למפלגה, ויש לנו קשרים טובים עם כולן. על כן דבריו של אל-מסרי כה מפליאים אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully