וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם כלב שלא מפסיק להיות רעב

ד"ר איל נחמיאס

20.10.2009 / 16:11

מה עושים עם כלב שלא מפסיק להיות רעב, ועם חתולה שלא מפסיקה להשמין? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

שלום, יש לי כלבה בת שנתיים והיא בתקופה האחרונה מגרדת את איבר מינה, פוצעת אותו ובוכה אני מאוד מרחמת עליה ולא יודעת איך לעזור לה.

גרוד של איזור שפתי הנרתיק עלול להיות מסיבות שונות כמו גוף זר (למשל קוץ של מלען), דלקת או אלרגיה של העור בחלק האחורי או לפעמים תופעה הקרויה פיודרמה של שפתי הנרתיק, הנגרמת בגלל מבנה אנטומי בעייתי. לכלבות מסוימות יש קפל מאד משמעותי באיזור זה והוא נוטה כל הזמן לצבור לחות ומקור לזיהום. בל נשכח כי הכלבה מן הסתם גם יושבת על איזור זה כל פעם ועלולה להגביר את הזיהום והחיכוך. לפעמים יש גם אפשרות של גירוי של השקים האנליים שמתמלאים בנוזל והכלבה פשוט מנסה לגרור את הישבן כדי להקל על הלחץ. במקרה הזה פעולת ריקון פשוטה עשויה לעזור, אך בכל מקרה יש לגשת לבדיקה כדי לדעת בוודאות את מקור הבעיה.

יש לי חתול בן 5. יש לו בטן גדולה ורופסת מאד. הוא ניזון ממזון דיאטטי רפואי (נגד אבנים בדרכי השתן). החתול אוכל את הכמות המומלצת בפעם ביום, עבר סירוס בגיל 6 חודשים. אשמח לדעת ממה נובעת הבטן והאם ניתן לעשות משהו על מנת להורידה?

מזונות רפואיים של חברות מסוימות המיועדים לבעיות בדרכי השתן עלולים להיות כאלו שיגרמו לחתול לאבד מסת גוף רזה (שריר בעיקר) ולעלות במשקל. ניתן לעבור למזון אחר מניעתי שלא גורם לכך. חשוב ריכוז חלבון גבוה אך ערך קלורי הנובע מפחמימות ושומנים יחסית די נמוך.

יש לי כלבה מגזע קינג צ'ארלס קוולייר, מעוקרת, בת שבע. היא מקבלת כל בוקר ארוחה על פי ההמלצה שכתובה על המזון, אבל היא כל הזמן רעבה. האם כדאי לחלק את הארוחות, או שיכול להיות שזה באמת לא מספיק לה?

כלבים חמודים אלו ידועים בנטייתם לגרגרנות והשמנה. אלו כלבים שחיים ונושמים כדי להתפנק ולנשנש. במקור הגזע פותח ככלב ברכיים (LAP DOG) לנסיעות הארוכות של בני האצולה הבריטית בכרכרות. חשוב לשמור על מצב גופני תקין בו מצליחים למשש את המרווחים בין הצלעות – יש דיאגרמה יפה להסבר על הדרך להעריך דירוג מצב גופני בקישור מטה. אפשר לחלק את המנה לשתי ארוחות אם הכלבה מאד רעבה ואפשר גם לשקול לעבור למזון דיאטטי המכיל כמות גדולה יותר של סיבים שיצרו תחושת שובע אך עם ערך קלורי נמוך אשר יפחית את הנטייה להשמנה. השמנה עלולה לפגוע בברכיים ובמפרקים אחרים, להשפיע על הלב והכבד ובקיצור מזיקה לבריאותה. שימרו אותה פעילה וצאו לטיולים יומיים – אלו עוזרים להפחית את העיסוק שלה במזון ולשמור על כושר גופני ושריפת קלוריות.

יש לי כלבה מגזע האסקי סיבירי, בת שמונה. סיפרתי אותה לפני ארבעה חודשים והשיער שלה לא גדל מאז. יש סיבה לדאגה?

פרווה שאינה צומחת שוב עלולה לרמוז על בעיית תת פעילות של בלוטת התריס או בעיה הורמונאלית אחרת. במצבים אלו זקיק השיער "נתקע" בשלבים שאינם שלבי ההתחדשות. התזונה גם היא חשובה במצבים אלו ויש מצבים של חוסר חלבון כדי לספק את החסר. לצורך צמיחת שיער במיוחד בגזע זה יש דרישה לריכוז גבוה של חלבון ואבץ. אבץ במיוחד נחוץ להאסקים ובהיעדר חלה נשירה ואף התקרחות במקומות מסוימים כמו סביב העיניים והאף. מזון שלא מכיל לפחות 26% חלבון עם מרכיב ראשון בשר אמיתי ולפחות 150 מ"ג לק"ג אבץ לא יתאים כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully