וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק התנגד, הקבינט לא דן בחקירת דו"ח גולדסטון

פנחס וולף

20.10.2009 / 19:00

בישיבת הקבינט הכריזו על חמישים ארגונים כארגוני טרור. בעקבות דרישת של שר הביטחון, הקבינט לא העלה לסדר היום את נושא הקמת ועדת החקירה לבדיקת טענות גולדסטון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

הקבינט המדיני ביטחוני סיים בצהריים (שלישי) את הישיבה שדנה במאבקה של ישראל בדו"ח. בעקבות דרישתו של שר הביטחון אהוד ברק, הקבינט לא העלה לסדר היום את נושא הקמת ועדת החקירה לאירועי עופרת יצוקה כפי שדרשו גורמים בינלאומים בעקבות דו"ח גולדסטון.

הקבינט הכריז על חמישים ארגונים כארגוני טרור זאת בהמשך לקביעת מועצת הביטחון של האו"ם והממשל האמריקאי לפיה אותם ארגונים עוסקים בטרור. רוב הארגונים קשורים לאל קעידה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ההכרזה על ארגונים אלו כארגוני טרור מהווה צעד חשוב במאבק הבינלאומי נגד מימון הטרור. ההכרזה נועדה להציב את ישראל בקו אחד עם מדינות העולם הערבי, ובראשן ארצות הברית, המתמודדות מול הטרור בין היתר על ידי איתור של כספים המיועדים למימון טרור. כעת בנקים ומוסדות פיננסים ישראלים מחויבים לדווח לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור על פעילות החשודה כקשורה לגופים אלו".

הקבינט החליט בנוסף להטיל על שר המשפטים יעקב נאמן להקים יחידה לטיפול בהליכים משפטיים המתקיימים בחו"ל נגד מדינת ישראל או אזרחיה ושדורשים טיפול משפטי. היחידה תוקם בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה משה לדור.

ראש הממשלה הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון קידום יוזמה בינלאומית להתאמת דיני המלחמה להתפשטות הטרור בעולם. נתניהו: "המאבק שלנו הוא לעשות דה לגיטימציה לניסיון המתמשך לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל. הזירה חשובה ביותר שבה אנו צריכים לפעול בהקשר זה היא דעת הקהל הקובעת בעולם הדמוקרטי. צריך להמשיך לנקב את השקר הזה שמתפשט בעזרת דו"ח גולדסטון. בלבנון בעזה ובמקומות נוספים הולכים ועורמים סביבנו נשק שמטרתו היחידה היא ירי על אזרחי ישראל. אני רוצה שיהיה ברור לכולם – אף אחד לא יפגע ביכולת שלנו ובזכותנו להגן על ילדינו, אזרחנו וישובינו".

אהוד ברק. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בעקבות דרישתו של שר הביטחון הקבינט לא העלה לסדר היום את נושא הקמת ועדת החקירה לאירועי עופרת יצוקה כפי שדרשו גורמים בינלאומיים בעקבות דו"ח גולדסטון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

ברק התייחס למטרות הדו"ח ואמר כי "המנדט שניתן לוועדת גולדסטון גרוע, הדו"ח עצמו גרוע. יש שתי מטרות מאחורי הדו"ח: האחת היא לשמוט את הלגיטימיות של ישראל והשנייה לכבול את ידינו לפעילות עתידית נגד הטרור".

ברק הצטרף להערכות ראש אמ"ן וראש השב"כ והציע לפעול במהירות בעולם וליזום שינויים בדיני המלחמה הבינלאומים, בחוק שיאפשר לוחמה אפקטיבית בטרור ובטרוריסטים שפוגעים באזרחים.

"אני מעריך שיהיו לכך שותפים בעולם. נפגשתי לאחרונה עם 5 שרי הגנה של מדינות שנלחמות באפגניסטן, זה עניין גם שלהם ושל כל המדינות שנלחמות בטרור, ומצאתי אצלם אוזן קשבת. אנחנו חייבים לתת גיבוי לצה"ל ולשמור על חופש הפעולה. חייבים להגן על קציני צה"ל ואנשי מערכת הביטחון. צה"ל יודע לבדוק ולתחקר את עצמו יותר טוב מכולם. תנופה בתהליך המדיני אפשרית ונחוצה לישראל ואף תתרום למאבק בדו"ח גולדסטון ולהחזרתו למקום הראוי לו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מני מזוז. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מזוז הציע לקבינט מספר אפשרויות להתמודד עם השלכותיה המשפטיות של החלטת האו"ם, ביניהן הקמת ועדת בדיקה ישראלית/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

חברי הקבינט דנו על הדרכים השונות להתמודד עם הסערה וההשלכות של הדו"ח. היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הציע לקבינט מספר אפשרויות להתמודד עם השלכותיה המשפטיות של החלטת האו"ם, ביניהן הקמת ועדת בדיקה ישראלית לממצאי הדו"ח. משרד החוץ הציע לקבינט תכנית הסברתית להתמודדות עם מעמדה המעורער של ישראל בעולם.

ח"כ מגלי והבה (קדימה) אמר בתגובה, כי "החלטת הקבינט שלא לדון בהקמת וועדת בדיקה לאירועי עופרת יצוקה, היא טעות חמורה. במקום לנהוג כבת יענה ולטמון את ראשה בחול, אל מול הסחף העולמי נגדנו, ראוי היה שהממשלה היתה מקימה ועדת בדיקה עצמאית, גם כדי לעצור את הסחף ההולך וגובר בדעת הקהל העולמית נגדנו, אך חשוב מכך - כדי לנקות את צה"ל ואת חייליו מהרפש שמוטל בהם על ידי גורמים אנטי ישראלים, המנצלים את הדיון סביב דו"ח גולדסטון על מנת פגוע בישראל ובמעמדה הבינלאומי".

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני התייחסה היום גם היא לדו"ח גולדסטון בפגישתה עם הממונה על מדיניות החוץ והביטחון באיחוד האירופי, חוויאר סולנה ואמרה כי "אירופה יודעת מה משמעות מדינה המגנה על אזרחיה ואנו מצפים ממנה ומשאר הקהילה הבינלאומית שלא לקבל השוואה בין הטרור לבין כוחות צבא שמגנים על אזרחים מטרור".

ריצ'ארד גולדסטון, יו"ר ועדת האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה. AP
דו"ח גולדסטון מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ואף מרמז על פשעים נגד האנושות אשר התבצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה"/AP

ביום שבת אמר ראש הממשלה כי ישראל תפתח במאבק דיפלומטי ארוך על מנת לעשות דה לגיטימציה לאישומים שהופנו כלפיה בדו"ח גולדסטון, לפיהם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה. "על ישראל לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה שעשו לנו", אמר נתניהו. עוד אמר ראש הממשלה, כי "הקמפיין לא ייקח שבוע או שבועיים, אלא, יכול לקחת שנים".

דו"ח גולדסטון מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ואף מרמז על פשעים נגד האנושות שהתבצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully