וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: "המדינה מגינה על שוטרים אלימים"

פנחס וולף

20.10.2009 / 15:04

ועדת החוקה של הכנסת קיימה דיון שעסק במימון תביעות של שוטרים שהתנהגו באלימות בהפגנות. חברי הכנסת מהימין תקפו את הפרקליטות: "שלטון החוק נותן מטריה לעבריינות"

"אם אין חסינות אסור לשלם, ואתם מתנדבים לשלם מהקופה הציבורית" – כך אמר היום (שלישי) יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לנציגי פרקליטות המדינה, בדיון בוועדת החוקה של הכנסת שכותרתו מימון תביעות אישיות של המדינה נגד שוטרים שהתנהגו באלימות בהפגנות. רותם הוסיף כי "אם אין למדינה חובה לשלם, אז אין לפרקליטות סמכות להוציא כסף מקופת המדינה".

הדיון בוועדת החוקה התקיים ביוזמת חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד (האיחוד הלאומי), לאחר שפורסם כי במקרים רבים המדינה משלמת במקום שוטרים שנתבעו בתביעה אישית.

אלדד טען כי "הפרקליטות מצפצפת על החוק בכך שהיא מרשה לעצמה להגן ולשלם במקומם של שוטרים שהיא בעצמה מעמידה אותה לדין". ואילו בן ארי אמר כי "יש מציאות מאוד מטרידה ששלטון החוק נותן חסות ומטריה לסוג של עבריינות של אנשי חוק. איש מאיתנו לא חסין מתביעות אזרחיות".

הפרקליטות טענה מנגד שמחובתה לספק הגנה לשוטרים ושהיא האוכלוסייה הנתבעת ביותר מבין עובדי המדינה. אחת מנציגות הפרקליטות שהופיעו בוועדה אמרה כי "50% מהתביעות שמוגשות נגד עובדי מדינה הם נגד שוטרים. הפרקליטות דנה בכובד ראש מתי לתת הגנה לשוטר ומתי לא, בכל מקרה אם השוטר לא ראוי להגנה של המדינה הם לא יתנו לא ייצוג בבית משפט ולא ישלמו במקומו".

בתום הדיון ביקש יו"ר הוועדה ח"כ רותם מהפרקליטות לספק לקראת הדיון הבא נתונים מאז תקופת פינוי מאחז עמונה, בכמה תיקים המדינה קיבלה על עצמה לייצג את השוטרים וכמה מתוכם יש תיקים שלא ניתנה לשוטרים חסינות. בנוסף, רותם תבע לדעת מי הגורם בפרקליטות שהחליט לשלם במקום השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully