וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא מכיר הסכם לגבי ההתנחלויות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.10.2009 / 14:49

יו"ר הרשות הפלסטינית קיים מסיבת עיתונאים ואמר כי לא ידוע לו דבר על הסכם כביכול שהושג בין ישראל לארה"ב בנוגע לבנייה בהתנחלויות. בעניין חמאס: "נחוש להשיג הסכם פיוס"

רויטרס

(צילום:רויטרס עריכה:גדי וינסטוק)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שלישי) כי הוא אינו יודע דבר על סיכום בין ישראל לארה"ב בנוגע להתנחלויות. במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק התייחס אבו מאזן לפרסומים בעיתונות הישראלית על כך שהושג סיכום בין ישראל לממשל האמריקאי בעניין הבנייה בהתנחלויות ואמר: "איננו יודעים דבר על כך. יש שליח שנמצא כרגע בוושינגטון וכשישוב לאזור, נדע על כך".

אבו מאזן האשים את חמאס בהכשלת הסכם הפיוס עם פתח וקרא לליגה הערבית לחשוף מיהו הגורם הפלסטיני שמכשיל את הסכם הפיוס. הוא אמר שחמאס השתמש בדו"ח גולדסטון כ"תירוץ" להתנער מחתימה על הסכם הפיוס. "כשהדבר נחשף, הם התחילו לדבר על שינויים שהם רוצים להכניס להסכם". הוא הבהיר עוד כי הוא נחוש להשיג הסכם פיוס "שיוביל להקלה על סבלו של העם הפלסטיני ולהשבת האחדות הלאומית".

יו"ר הרשות הבהיר כי לא יסכים להכניס שינויים להסכם הפיוס שגיבשה מצרים: "אנחנו מקבלים את ההצעה המצרית, ולפיכך הכדור נמצא כעת במגרש של חמאס. הפיוס הוא דבר מקודש עבורנו". הוא שיבח את מצרים שאמרה בצורה ברורה כי פתח חתם על הסכם הפיוס בעוד שחמאס סרב לעשות זאת.

הבוקר דיווח עיתון סעודי כי מצרים נתנה לחמאס ארכה של 24 שעות שצפויה להסתיים היום על מנת שתקבל החלטה בנושא הסכם הפיוס. מקור מצרי בכיר מסר לכתב העיתון בקהיר כי "אם חמאס יבקש דחייה נוספת במתן תשובתו להצעה המצרית, מצרים תחשוף את זהותו של הגורם המכשיל את הפיוס ותטיל את האחריות על חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully