וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין חלה בגלל ההתנתקות - ויוכר כנכה צה"ל

יהושע בריינר

20.10.2009 / 12:28

קצין בבית ספר לקצינים הוכר כנכה צה"ל לאחר שחלה ב"מחלת היאפים" בעקבות האימונים לקראת הפינוי מרצועת עזה. "הלחץ הנפשי בו היה באותה תקופה גרם להתפרצות המחלה"

קצין הוכר כנכה צה"ל לאחר שלקה ב"מחלת היאפים" בעקבות השתתפותו בהכנות לקראת תוכנית ההתנתקות. הקצין, ששירת כמפקד פלוגה בעת ההכנות ליישום תוכנית ההתנתקות טען כי בעקבות האימונים לקראת הפינוי והלחץ הנפשי בו היה באותה תקופה, חלה במחלת התשישות הכרונית, המכונה "מחלת היאפים". ועדת הערעורים קיבלה את דבריו של הקצין והכירה בו כנכה צה"ל.

הקצין, א', שירת כמפקד בבית הספר לקצינים בעת ההכנות ליישום תוכנית ההתנתקות, כאשר החלו להופיע אצלו סימנים ראשונים של המחלה, ובהם חולשה כללית וכן כאבי ראש וגרון. שבועיים לפני תחילת הפינוי מגוש קטיף נאלץ הקצין לעזוב את הצבא בשל המחלה. הקצין טען כי המחלה התפרצה בעקבות הלחצים בהם היה נתון מתוקף תפקידו כמפקד פלוגה, וכן בעקבות הלחץ הנפשי שהיה עליו בעת ההכנות ליישום הפינוי. חברי ועדת הערעורים קיבלו את דבריו של הקצין והכירו בו כנכה צה"ל, על אף שלא הוכח קשר ישיר בין שירותו הצבאי לבין התפרצות המחלה.

"הוועדה הכירה בכך שבעת ההכנות לתוכנית ההתנתקות נכנס הקצין למצב של לחץ נפשי בגלל האחריות הרבה, שהוטלה עליו כמפקד וכן בגלל הבעייתיות שראה הקצין בצעד הזה", אומר בא כוחו של א', עו"ד שלומי ציפורי, "מה שהביא בסופו של דבר להתפרצות המחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully