וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שר החוץ המצרי לשעבר רץ לנשיאות?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.10.2009 / 12:28

עמרו מוסא, שר החוץ המצרי לשעבר, רמז כי הוא אינו פוסל את האפשרות להתמודד מול גמאל מובארק, בנו של הנשיא המכהן חוסני מובארק, על תפקיד נשיא המדינה

קרבות הירושה התחילו? מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא, רמז כי הוא אינו שולל אפשרות להתמודד לתפקיד נשיא מצרים בבחירות שייערכו ב-2011. בראיון לעיתון המצרי "א-שורוק" אמר מוסא כי לכל אזרח יש זכות להתמודד על התפקיד. "כל אזרח מצרי שיש לו היכולת רשאי לשאת עיניו לכל תפקיד שישרת את המולדת, כולל התפקיד הרם של נשיא המדינה", אמר. לדבריו, גם גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים חוסני מובארק, רשאי להתמודד על תפקיד הנשיא.

מוסא, 73, אהוד מאד על הציבור במצרים ובעולם הערבי לאור הביקורת החריפה שהוא נוהג למתוח על המדיניות הישראלית והאמריקאית במזרח התיכון. בהתייחסו לקריאות שיתמודד על נשיאות מצרים אמר מוסא: "אני מודה מאד על האמון הרב שנותנים בי אזרחים רבים כשהם מציעים לי להתמודד לתפקיד הנשיא. האמון שרוחשים לי מחמיא לי ואני רואה בו מסר שבלי ספק הגיע אלי". מוסא אמר עוד שלמרות התמיכה הציבורית, "החלטה מסוג זה מחייבת שיקולים רבים" וכי הוא עדיין רחוק מלקבלה.

עם התקרב מועד הבחירות לנשיאות בשנת 2011, נושא יורשו של חוסני מובארק הולך ותופס נפח משמעותי בתקשורת המצרית. מובארק, הנמצא בתפקידו מאז 1981, מנסה לקדם את מועמדותו של בנו גמאל לתפקיד אולם לא ברור האם הציבור המצרי יסכים לקבל נשיא ללא שום ניסיון צבאי. באחרונה אף דווח על קריאות ליו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית הפורש, מוחמד אל-בראדעי, להתמודד על התפקיד מטעם מפלגת אופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully