וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום מצרי לחמאס: חתמו על הסכם הפיוס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.10.2009 / 9:48

הסבלנות של קהיר פוקעת. במצרים מאיימים על חמאס, שאם לא ייחתם הסכם בתוך 24 שעות עם פתח, יוכרז חמאס כגורם המכשיל של הפיוס

מצרים נתנה לחמאס ארכה של 24 שעות שצפויה להסתיים היום על מנת שתקבל החלטה בנושא הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני שגיבשה מצרים. כך דיווח הבוקר (שלישי) עיתון סעודי. מקור מצרי בכיר מסר לכתב העיתון בקהיר כי "אם חמאס יבקש דחייה נוספת במתן תשובתו להצעה המצרית, מצרים תחשוף את זהותו של הגורם המכשיל את הפיוס ותודיע לכולם שחמאס אחראי לכך".

לפני מספר ימים הודיע ארגון פתח כי הוא מקבל את הצעת הפיוס שגיבשה מצרים. חמאס בתגובה הודיע כי הוא מסרב לחתום על ההצעה לפיוס כל עוד אין בה התייחסות לזכויות הפלסטיניות להתנגד לכיבוש הישראלי. מצרים אף הסכימה לבקשת חמאס לדחות את מועד החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח.

אתמול תקף בכיר פתח מוחמד דחלאן את חמאס ואמר כי "מאגר השקרים של חמאס גדול יותר אף ממאגר השקרים של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו". במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה האשים דחלאן את חמאס בניסיון ליצור אנרכיה בגדה "כפי שעשה בעזה" וגילה כי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן "מאס בחמאס".

בתוך כך, נשיא מצרים חוסני מובארק צפוי להיפגש היום בקהיר עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולדון עימו בשורה של נושאים, ביניהם הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני. בנוסף צפויים שני האישים לדון גם בקידום שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים ובהעברת דו"ח גולדסטון לדיון במועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully