וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' זיס החשוד בסחר באיברים הוסגר לארץ

גלעד גרוסמן

20.10.2009 / 9:07

תהליך הסגרתו של הרופא פרופ' מיכאל זיס החשוד במעורבות בסחר באיבריהם של תושבים מהגליל ומהמשולש הסתיים הבוקר. זיס ביצע את הניתוחים באוקראינה

לאחר הליך ממושך, שכלל תיאום ושיתוף פעולה של המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, משטרת ישראל והרשויות באוקריאנה, הוסגר הבוקר (שלישי) הפרופ' מיכאל זיס, החשוד במעורבות בסחר באיברים.

מחודש מאי 2007 נחקרה בישראל פרשה חמורה של עבירות סחר בבני אדם לשם נטילת איברים מגופם. חקירת המשטרה חשפה רשת שחבריה פעלו בצורה מאורגנת, שיטתית ומתמשכת וסחרו ביניהם בבני אדם לשם נטילת כליותיהם. אחת הדמויות המרכזיות ביותר בפרשה חמורה זו הוא הפרופ' זיס.

זיס לא הועמד לדין בזמנו הואיל והוא עזב את שטחה של מדינת ישראל לאוקראינה בטרם נעצר. בעקבות כך, ועקב העובדה כי חומר החקירה בתיק הצביע על כך שזיס היה הרוח החיה בפרשה והגורם שפעל בצורה אינטנסיבית ל"קניית" כליות האנשים, הגישה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה לרשויות אוקראינה בקשה להסגרתו לישראל לצורך העמדתו לדין.

בשנת 2007 הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה את מוחמד ע'ית' בן 59 מחיפה בסחר בבני אדם לשם נטילת איבר מגופו, עושק וגרימת חבלה חמורה. כמו כן הורשע חסן זחאלקה, בן 32 מחיפה בסיוע לע'ית' בכל העבירות בהן הורשע. השניים הודו במסגרת הסדר טיעון, כי בשנת 2006 ניצלו תושבים מהגליל ומהמשולש ושכנעו אותם להסכים למסירת כליה מגופם תמורת תשלום שהציעו הנאשמים. השניים היו חלק מהתארגנות שכללה גם את הרופא זיס, שניתח את התושבים באוקראינה. עם סיום תהליך ההסגרה, תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרו של זיס לצורך העמדתו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully