וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולנר נידון ל-32 חודשי מאסר בפועל

איילה חננאל

20.10.2009 / 12:27

לאחר שהורשע בנשיאת נשק וקשירת קשר, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 32 חודשי מאסר בפועל על היעד מספר 1 של משטרת מחוז תל אביב. עורך דינו: "בכוונתנו לערער על גזר הדין"

נעם כהן

(צילום:נעם כהן עריכה:גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) 32 חודשי מאסר בפועל על העבריין עמיר מולנר, שנחשב ליעד מספר 1 של משטרת מחוז תל אביב. בחודש שעבר הרשיע בית המשפט את מולנר באישומים של נשיאת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. חמישה נוספים מארגונו הורשעו ואילו שלושה אחרים זוכו. שנתיים מתוך העונש שנגזר על מולנר הן על הפרשה הנוכחית ושמונה חודשי מאסר נוספים הופעלו בגין מאסר על תנאי שהיה תלוי נגדו בשל עבירות נוספות בהן הורשע.

למולנר הוצע בעבר הסדר טיעון על ידי הפרקליטות, במסגרתו היה אמור לקבל רק 18 חודשי מאסר. מולנר סירב להסדר הטיעון מאחר שלדברי פרקליטו עורך דין מוטי כ"ץ ,"הוא מעדיף להיות צודק ולא חכם מאחר שהוא בטוח בצדקתו ובכוונתנו לערער על גזר הדין".

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009/אורי לנץ

השופט דוד רוזן ציין בפסק הדין "מדובר בעבירות חמורות. הנאשמים החזיקו באקדח עם משתיק קול. מדובר בכלי מוות קטלני. חיסולים ממוקדים הפכו לשגרת חיים במסגרתם נפגעים גם אזרחים תמימים, אך אני לא יכול לקבל את טענת התביעה כי חלקם של נאשמים אלה שונה מחלקם של היתר הרי שהנאשמים כולם פעלו בצוותא, פעולה שתועדה בסרט ועל כל נאשם לשאת בעונש על פי עברו הפלילי".

בהתייחס למולנר ציין השופט כי בהבדל מיתר הנאשמים הוא לא הודה בעבירות, אך שיתף פעולה לאורך המשפט עם התביעה ולא ניסה לסרבל או להאריך את ההליכים ועל כן גזר עליו 24 חודשי מאסר ו-12 חודשים על תנאי ועוד שמונה חודשי מאסר בפועל שהופעלו בגין מאסר על תנאי שהיה תלוי כנגדו על עבירה קודמת.

בהכרעת הדין בעניינו של מולנר, כתב השופט דוד רוזן כי ההרשעה התבססה בעיקרה על סרט וידאו בו נראים מולנר ואנשיו כשהם טומנים חבילה בחצר שבדיעבד התברר שבתוכה נמצא אקדח. "גרסתו בבית המשפט היתה בעוכריו, הוא ידע על הנשק ובחר לשתוק", כתב השופט רוזן בהכרעת הדין.

השר לביטחון פנים בירך על גזר הדין ואמר כי "אין ספק שההחלטה מחזקת את הרוח הגבית ונותנת גיבוי להמשך המאבק הבלתי מתפשר במשפחת הפשע. כשמערכת האכיפה ומערכת המשפט רואות לנגד עיניהם מטרה משותפת רואים תוצאות בשטח".

קרוביו של מולנר אמרו בתגובה לגזר הדין כי מולנר "ישב בחדר עם עוד 18 איש, האקדח בכלל נתפס בחדר סמוך ולא בחדר בו הוא ישב ויש תיעוד מצולם של מי הביא את האקדח ולמי הוא שייך, אז איך ייתכן שבכל זאת בית המשפט הרשיע את מולנר על אחזקת אקדח שבכלל לא שלו ולא נתפס ברשותו? מדובר בהרשעה ביזיונית אשר לא מבוססת על ראיות ואף סותרת את הראיות שהמשטרה בעצמה הציגה בפניי בית המשפט,הרשיעו אותו אך ורק בגלל שמו", אמרו המקורבים.

מקורביו הוספיו כי האדם שצולם כמביא את האקדח קיבל מאסר של שנה בעוד על מולנר נגזרו שנתיים מאסר. "בית המשפט ציין בגזר דין כי החמיר עם הענישה מאחר והוא לא הודה, אבל למה שיודה בעבירה שלא ביצע? מדובר בלא פחות מאפליה".

"הציבור חייב להבין שכאשר אדם מורשע רק על בסיס שמו או חברותו עם אדם מסוים ולא על בסיס הראיות והעובדות, אנו עוברים סף מסוכן בו בית המשפט מפסיק להיות היכל צדק והמשטרה חופשייה להשחיר את שמו של אדם ולגזול ממנו את חפותו גם ללא עוול בכפו וגם לאחר שהוכח כי אינו אשם בעבירות שיוחסו לו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
במשטרה טענו שאין למעצר של מולנר קשר לחיסולו של יעקב אלפרון/אורי לנץ

מולנר, המוגדר במשטרה כראש ארגון פשיעה, נעצר לפני כשנה ברמת גן יחד עם 19 חשודים נוספים, בהם מאבטחיו, לאחר שבחצר הבית בו היו נמצא אקדח. במשטרה טענו שאין למעצר קשר לחיסולו של יעקב אלפרון.

מולנר ידוע כאחד מיריביו הגדולים של יעקב אלפרון. לפני כשנתיים תקרית מתוקשרת בין השניים במה שהוגדר כ"מפגש הפסגה של העולם התחתון" שהתרחש במלון "דניאל" בהרצליה אף העמיקה את הסכסוך. המפגש בין אנשי אלפרון למולנר הדרדר עד מהרה לתקרית אלימה שבמהלכה נחשדו אלפרון ובנו דרור בדקירת מולנר ושניים מאנשיו.

כמה חודשים לאחר מכן אירעה התקלות נוספת בניהם. מפגש מקרי בין אלפרון למולנר במסעדת "מפגש הסטייק" בתל אביב התדרדר שוב. אחד ממאבטחיו של מולנר נלחץ למראה אלפרון ושלף את נשקו. בתגובה שלף אלפרון סכין וכל יושבי המסעדה השתטחו על הרצפה או נמלטו מהמקום.

עדכון ראשון 09:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully