וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה לעבוד במשרד הביטחון

מוטי בסוק וטל לוי

20.10.2009 / 8:12

לפי דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה שפירסם הממונה על השכר באוצר, עובדי המשרד מרוויחים פי שניים בממוצע מהמורים. השכר הממוצע של עובדי המדינה גבוה ב-60% מהשכר הממוצע במשק

השכר הממוצע של עובדי שירות המדינה הוא 12,654 שקל בחודש - גבוה ב-60% מהשכר הממוצע במשק, 7,922 שקל בחודש - כך עולה מדו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה ל-2008 שפירסם אתמול הממונה על השכר באוצר, אילן לוין.

עוד עולה מהדו"ח כי השכר הממוצע של עובדי משרד הביטחון בולט בגובהו - 18.3 אלף שקל ברוטו - יותר מפי שניים מהשכר הממוצע במשק, וגבוה ב-45% משכרם של עובדי שירות המדינה. שכר המורים עלה ב-2008 בשיעור נומינלי של 8.4% (עלייה ריאלית של 3.6%) וכעת הוא מסתכם ב-9,116 שקל לעומת 2007. סכום זה כולל את התוספות שקיבלו המורים במסגרת רפורמת אופק חדש.

שיאני השכר בשירות המדינה הם פרופ' יהודה היס, רופא משפטי ראשי בבית החולים אסף הרופא ופרופ' שלמה נוי, מנהל בית החולים תל השומר, המשתכרים כ-66 אלף שקל בחודש.

פרופ' נוי אמר בתגובה כי "מדובר בשכר שאינו מבטא לחלוטין את שכרי כמנהל בתל השומר, אלא את העבודה המקצועית הנוספת שאותה אני מבצע כפסיכיאטר מחוץ לשעות העבודה בוועדות ערר עליונות של משרד התחבורה. שר התחבורה העניק לי מינוי אישי לכהן בוועדות הפועלות מטעם המדינה, ושתי העבודות יחד, המשולמות באותו תלוש שכר, יוצרות את הסכום המדובר".

מהמרכז הרפואי תל השומר נמסר עוד כי פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי המשולב, המדורג במקום 13 ברשימת שיאני השכר, משתכר דרך בית החולים גם עבור עבודתו בוועדות הניידות של משרד התחבורה, הנעשית מחוץ לשעות העבודה במרכז הרפואי.

95% מועסקים בחוזים קיבוציים

הדו"ח כולל ממצאים עיקריים לגבי הוצאות השכר של 144,980 איש שעבדו בשירות המדינה ב-2008 - 57,189 אלף עובדי משרדי הממשלה (כולל העובדים ב-22 בתי חולים ממשלתיים) ו-87,791 עובדי ההוראה השייכים לשירות המדינה.

כמו כן כולל הדו"ח פירוט שכר ל-2008 לדרגות השונות בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר, אף שיחידות הסמך של משרד הביטחון וכוחות הביטחון (צה"ל, משטרה, שב"ס, מוסד ושב"כ) לא נכללות במסגרת שירות המדינה.

הדו"ח קובע כי הרוב המכריע של העובדים במשרדי הממשלה (94.3%) הועסקו בחוזי שכר קיבוציים. רק 5.7% מהעובדים, 3,147 עובדים, הועסקו בחוזה אישי מיוחד.

"שכר עובדי ההוראה עלה ב-2008 ביותר מ-8%. העלייה נובעת בחלקה מתחילת יישום רפורמת אופק חדש ובחלקה מהסכמי השכר שנחתמו ב-2008", אמר לוין. "גם דו"חות השכר הבאים יעידו על עליית שכר המורה בישראל. כולי תקווה שנצליח להרחיב את הרפורמה ולקדם הסכם שכר שיטיב גם עם מורי החינוך העל-יסודי".

לוין הגיש את הדו"ח לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ, לסגן שר האוצר יצחק כהן, ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולנציב שירות המדינה שמואל הולנדר. בשבוע הבא יפרסם לוין את דו"ח השכר בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully